Píšete texty a stále to není ono? Nedaří se vám zaujmout správné čtenáře a udělat z nich své zákazníky?
On totiž není zákazník
jako zákazník. Ani text jako text. Pokud chcete začít psát originální prodejní texty, přečtěte si pár tipů jak na to.
- Hlava a pata. Text musí mít rámec, ať ho má čtenář
jak uchopit. Neskákejte a nechrlte informace jednu přes druhou. Pěkně postupně.
Srozumitelně. - Pište pro lidi! Nehustěte klíčová slova jedno přes
druhé, to nemá smysl. Pište tak, abyste zaujali člověka, jako jste vy. Dejte
prostor fantazii a kreativitě. Tvořte. - Na trůnu je Google. A jen tak ho nesesadíme. Znáte klíčová
slova, která ve vašem textu nesmí chybět? Bez analýzy to nepůjde. Texty musí
milovat i vyhledávače. Nejdříve však tvořte. Poté doplňte klíčová slova, která
pomohou článku obsadit přední pozice vyhledávačů. - Není zákazník jako zákazník. Víte, pro koho
píšete? Kdo je vaše cílová
skupina? To je první otázka, kterou si musíte zodpovědět před samotnou tvorbou.
Pro každou cílovku píšeme jinak. - Používejte řeč cílové skupiny. Zvolte slova přívětivá pro koncové
zákazníky. Stavařům web na míru postavíme. Švadlenám web na míru ušijeme. - Pište výstižně, přesvědčivě a přirozeně. Získejte si
čtenářovu důvěru a dopřejte mu blažený pocit už při samotném čtení. - Pište stručně, jasně a členitě. Struktura vět a textu má velký podíl
na úspěšnost článku. Dlouhý a nepřehledný blok textu nikdo číst nebude. Pište kratší
texty a ještě kratší věty. Ať to má švih. - Tlačte na emoce. Pamatujte, že zákazník
není realista. Stačí si pohrát s jeho emocemi a máte ho v kapse. Pokud máte konkrétní
příběh, vyprávějte ho. - Vysvětlete hlavní přínos pro zákazníka. Co z toho budu mít? Proč si to mám
koupit? Jak mě to změní? Jak mi to pomůže? Pozor. Nezaměňujte výhody s vlastnostmi.
Ty až nakonec, pokud je pro ně místo. - Ohýbejte klíčová slova. Nepoužívejte stále jeden tvar.
Použijte synonyma, jednotná/množná čísla, různé rody. - Správný titulek = úspěch zaručen. Ať je ten váš
zajímavý a poutavý. Teprve potom bude čtenář číst dál. Hlavně musí odrážet
obsah textu. Otázky a čísla v nadpisu frčí. - Používejte výzvy k akci. Konverzní body v textu jsou alfou a
omegou. Neztraťte zákazníka. Odveďte ho v pravou chvíli tam, kam chcete. - Silná slova hýbou světem. Nový účinný prací prášek zdarma při
nákupu nad 1 000 Kč. Nový? Účinný? K tomu zdarma? No neberte to. - Odlište se. Nepoužívej prázdná slova a ohrané
fráze. Rychlá doprava? Jak jinak. Ještě aby byla pomalá. Raději mám dopravu do
druhého dne. Zítra u vás. - Pokud máte důkaz, ukažte ho. Nejlépe číselný. Že jste nejlepší, to
vám nikdo neuvěří. 80 % vracejících se zákazníků zní lépe. - Škrtejte. Vždy si uvědomte, jak máte velký
kastrol a nenechte omáčku nikdy přetéct. Jinak zákazník odejde dříve, než
pořádně ochutná.
Nyní víte, jak psát lepší prodejní texty. Co takhle se o tipy podělit s přáteli?