Obsah je pro úspěch eshopu důležitý. To už víte. A víte i to, jak ho tvořit. Slova a texty hrají prim. Správně zvolená intonace, svižný slovosled a tón přizpůsobený vaší personě zapůsobí tak, že si vás zákazníci zamilují. U kategorií, produktů i stránek obchodu můžete poutavým copy zabodovat.
Na každém eshopu je ovšem i prostor, který mezi vším tím obsahem může zapadnout. Mikrotexty. Krátké hlášky v nákupním procesu, formulářích, na CTA tlačítkách nebo errorových stránkách. Ale i kdekoliv jinde. Je velmi důležité pro tato místa najít vhodná slova. Jasně a srozumitelně vysvětlit, co má člověk dělat nebo co po kliknutí očekávat. Navést zákazníka. Když malé texty přizpůsobíte stylu zbylých textů, zákazníka to u vás bude bavit o kus víc.
Zaujměte slovy tam, kde to zákazník nečeká
Samozřejmě, můžete si říct zkušenému copywriterovi. Zadat mu práci a poprosit ho o poutavé micro copy. Anebo to můžete vyzkoušet sami. Pro psaní malých textů používejte selský rozum, znalost svých zákazníků a svého eshopu. Že se v krátkosti neumíte vyjadřovat? Než se vrhnete do micro copywritingu naostro, můžete trénovat třeba na Twitteru.
Jak na malé texty vám velmi pomůže i SMS komunikace. Nejen vaše soukromá, ale i ta firemní. Potvrzujete zákazníkům odeslání zboží SMS zprávou? Zamyslete se i nad její formulací.
Jak psát micro copy?
1. Jednoznačně a srozumitelně. Zamyslete se, jestli váš malý text přesně sděluje to, co sdělovat má. Především chybové hlášky si žádají srozumitelný postup, co dělat. Vyměňte všeobecnou formulku za konkrétní sdělení.
2. Důsledně. Nekraťte texty za každou cenu. Potřebujete-li sdělit, jak vyplnit heslo při registraci, vysvětlete to. Vyházejte z textu omáčku a vyjmenujete podmínky, co má uživatel dělat.
3. Lidově. I když vaše persona rozumí textovému obsahu webu, pro texty napříč eshopem používejte slovní spojení a výrazy, kterým bude rozumět i laik nebo náhodný návštěvník. Odborné výrazy ponechejte do zbytku obsahu.
4. Humorně. Lehký nadhled upoutá pozornost návštěvníka. Suchopárné sdělení samozřejmě pochopí, ale osobitá errorová stránka v něm zanechá dojem.
5. Originálně. Zkuste neobvyklé výrazy, které nemá každý druhý eshop. Nudné tlačítko vyměňte za poutavé.
Teď už víte jak na malé texty. Podělte se o tuto informaci s ostatními a článek jim kliknutím na tlačítko sdílet předhoďte přímo pod nos.