Ať už jste malý, střední či velký podnikatel, čísla a různé statistické ukazatele představují ve vašem oboru podstatnou část pohledu na výsledky navržené strategie. Pojďme se společně podívat na pár statistik, podle kterých by se mohla právě i ta vaše strategie odvíjet.
Vlastní web je základ
Pouze 64 % malých a středních podnikatelů má vlastní webové stránky a 92 % z nich si myslí, že mít vlastní web je nejefektivnější online strategie. Jedná se samozřejmě o podnikatele, kteří vlastní web již mají a tak hodnotí tuto cestu jako efektivní, velmi často stěžejní, pro jejich úspěch. A mají pravdu. Mít vlastní webové stránky znamená mít vlastní kousek internetu, kam můžete pozvat vaší cílovku a přizpůsobit jí vše na míru. Od textového obsahu, přes grafiku, až po unikátní formuláře. Neváhejte se založením vlastní prezentace nebo s modernizací té starší. Zdroje: https://clutch.co/web-designers/resources/small-business-2017-website-survey a https://clutch.co/website-builders/resources/small-business-websites-2018
Není nutné být na všechno sám
Až 47 % podnikatelů se snaží řešit marketing po vlastní ose. A velmi často v něm pokulhávají, čest výjimkám. Vedle samotných vlastních webových stránek byste tak neměli podcenit ani kvalitní přípravu a realizaci marketingových aktivit. Pokud je svěříte profesionálům v oboru, můžete mít lepší startovní pozici než téměř polovina podnikatelů okolo vás. A to je už poměrně solidní náskok. Zdroj: https://www.fundera.com/resources/small-business-marketing-statistics
Online svět je pro každého
35 % podnikatelů se domnívá, že jejich byznys není dostatečně velký na to, aby měl vlastní webovou prezentaci. Až na výjimky se velmi často mýlí. Existuje varianta, kdy nemá příliš velký smysl mít webové stránky, pokud mé produkty a služby nejsou nikterak hledané v online světě. Ale to jsou často případy v rámci pár jednotek procent z celého objemu podnikatelů. Je tedy jedno, jak velký máte byznys, kolik služeb nabízíte, kolik produktů prodáváte. Buďte vidět i v online světě, přivede vám to nové potenciální zákazníky. Zdroj: https://www.godaddy.com/garage/wp-content/uploads/2015/09/GoDaddy-Global-Small-Business-Report-2015.pdf
Stále více mobility
Dle statistik se odehrává téměř 70% webového provozu na mobilních zařízeních. A toto číslo neustále roste. Je tedy nejvyšší čas začít opravdu řešit responzivitu vašeho webu a analyzovat jeho mobilní návštěvnost. Už včera bylo pozdě. Pokud budete ignorovat jasné signály toho, jak se postupně mění chování vaší cílovky, povede to nejen k poklesu zájmu o služby a produkty, ale ani vyhledávače nebudou mít vaše webové stránky v oblibě. Zdroj:
https://www.ciodive.com/news/70-of-internet-traffic-comes-from-mobile-phones/510120/
Kvalita a dobrá pověst
70-80 % potenciálních kupujících si malý a střední byznys nejdříve důkladně prověří, než skutečně nakoupí. Z toho pro vás plyne jedna důležitá věc. Dbejte na kvalitu svých služeb/produktů a hlídejte si dobré jméno. Nic neuškodí podnikání víc, než špatná pověst. Jako menší hráč máte výhodu v tom, že máte ke svým zákazníkům blíže. Můžete jim lépe naslouchat. Nebojte se tak využít tyto výhody k růstu svého podnikání. Zdroj: https://www.bluecorona.com/blog/29-small-business-digital-marketing-statistics/
Sociální sítě… a není to málo?
31 % malých a středních podnikatelů používá místo webu pouze sociální sítě. Na sociálních sítích není nic špatného, ba naopak. Ale maximálního potenciálu lze dosáhnout až kombinací sociálních sítí s webovou prezentací. Na sociálních sítích máte omezený čas a prostor pro zaujetí návštěvníka a dostat se se svou službou či produktem do jeho povědomí je mnohdy nadlidský úkol. Vytvořením webové prezentace podstatně rozšíříte prostor k prezentaci a hlavně začnete oslovovat i jinou cílovku. Nebojte se toho, rádi vám s tím pomůžeme. Zdroj: https://topdigital.agency/2021-small-business-website-statistics-you-need-to-know/
Pár slov na závěr
Snad se nám podařilo objasnit pomocí pár statistik, jak vlastně byznys malých, středních, ale často i velkých podnikatelů funguje. V těch pár číslech je schováno mnohem více než jsme si dnes ukázali a řekli a věřím, že bychom společně mohli rozvinout potenciál i u vašeho podnikání. Pojďme si nad tím sednout a zkusit se podívat na možnosti, jak vám můžeme pomoci růst.
SEO/UX/Analytic Specialista ✅ Překonávám bariéry a tvořím mosty mezi weby a jejich návštěvníky ✅