Co sdělit víte. Teď jen zvolit
tu správnou formu. Neexistuje žádné obecné pravidlo, podle kterého byste se
mohli rozhodnout. Vždy záleží na vás. Uvědomte si, kdo je cílový zákazník, kde
se na internetu pohybuje a nenásilně mu podsuňte váš připravený obsah. Pojďme
si říci, jaké základní druhy obsahu v rámci obsahovém marketingu můžete
použít.
1. Články
Jde o nejběžnější formu obsahu. Jak královsky zpracovat článek jsme vám
popsali minule. Dnes už tedy víte, že není článek jako článek. Pište na různá
témata. Doporučujeme psát hodně články rádcovského charakteru – rady a tipy
z vašeho oboru. Budete působit jako profíci, kteří vědí, co prodávají a
navíc dokáží poradit s výběrem.
Jste prodejce televizí? Jistě dobře víte, co znamená hromada zkratek
v parametrech každé TV. Mnoho nákupčích to však netuší. Usnadněte jim výběr a poraďte jim.
2. Fotografie
Lidi baví prohlížet fotografie. Hlavně fotky z vašeho „zákulisí“. Nemusíte
čtyřiadvacet hodin denně vystupovat jako profesionálové. Ukažte i svou lidskou
tvář. Co děláte ve volnu? Jedete s celým týmem na zážitkový víkend?
Podělte se, co jste zažili. Lidé ocení, že umíte relaxovat a být lidmi, jako
jsou oni.
3. Videa
Poslední dobou hodně populární obsah v mnoha segmentech. Touto cestou se dokážete
uživateli asi nejvíce přiblížit. Že nemáte kvalitní výbavu na natáčení super
kvalitních spotů? To vůbec nevadí. Ba naopak. Přirozená videa natočená klidně
obyčejným telefonem, jsou mnohem autentičtější než škrobená profi videa. A
hlavně se nechcete chlubit dokonalým zvukem a zoomem, ale chcete zákazníkovi sdělit
hodnotu produktů a pomoci s výběrem toho nejlepšího pro něj.
A taková live videa? Ty frčí úplně nejvíc. Přišli vám nové rakety na tenis?
Otestujte je a přeneste zážitek skrz videopřenos i vašim odběratelům. Ocení ho
více, než si o raketách pouze číst.
4. Infografiky
Informace lze podávat i poutavější formou než jen textovou. Co takhle je graficky
znázornit na jednom obrázku? Hodí se hlavně pro číselné přehledy, meziroční
srovnání či porovnání více produktů. Ušetříte tak lidem spoustu času, který by
strávili zdlouhavým srovnáváním parametrů produktů nebo důležitých čísel
z vašeho segmentu.
Můžete přehledně graficky zpracovat také nejprodávanější produkty nebo nejlépe
hodnocené produkty. Doplňte tyto žebříčky komentáři a pomozte tak lidem
nakoupit oblíbené zboží z vašeho eshopu.
5. E-booky
Knížka jako každá jiná, jen v elektronické podobě. Mnohem skladnější a
pohodlně přenosná. Uživatelé si ji mohou přečíst online či si ji stáhnout na
později a přečíst ji ve své čtečce, v mobilu nebo na počítači. A co do ní?
Cokoliv z vašeho oboru, co je pro zákazníky přínosné a budou mít radost,
že mají tyto informace uceleně při sobě. Kdykoliv k dispozici.
Doporučujeme e-booky tematicky zaměřovat na určitý okruh sdělení.
6. E-maily
E-mail marketing je ideální cesta jak dostat váš obsah ke koncovému čtenáři. Na
vaši databázi posbíraných kontaktů pravidelně rozesílejte e-maily. Ne ledajaké
e-maily. Personalizované. S vámi vytvořeným obsahem. Ne každému se hodí
poslat vše. Proto kontakty segmentujte a každé skupině posílejte jen to, co je
opravdu zajímá. O analýze nákupního chování zákazníka si můžete přečíst více v samostatném článku.
7. Příspěvky na sociálních sítích
Kdo dnes není na Facebooku jakoby nebyl. Existuje však mnoho dalších sociálních
sítí, jen zvolit tu správnou pro publikaci vašeho obsahu. Vyberte tu, kde se
právě vaši zákazníci pohybují. Získejte jejich pozornost a podávejte jim nové
informace pravidelně formou krátkých příspěvků s odkazem, kde jim sdělíte
více. Sdílet tak můžete články, fotografie, videa, e-booky, infografiky,
soutěže, atd.
8. Soutěže
Každý rád soutěží. Vymyslete příhodnou soutěž s relevantní odměnou,
vystavte ji na sociálních sítích a rozešlete ji v rámci e-mailingového
marketingu.
9. Novinky na eshopu
Informujte o novinkách v eshopu. Máte nové zahradní sedací soupravy na
skladě svého eshopu? Sdělte lidem informaci nejen, že jste je nově naskladnili,
ale také proč by si je měli koupit. Co jim to přinese.
10. Novinky v oboru
Co je nového ve vašem oboru? Informujte své zákazníky o nejaktuálnějším dění ze
všech možných koutů, v kterých se pohybují. Co nového se událo na trhu
daného segmentu, kam jít sbírat čerstvé informace? Jaké nové technologie se
používají? Jsou zavedeny modernější výrobní postupy? Jsou k dispozici nové
a lepší materiály? A mnoho dalšího aktuálního. Vaši zákazníci uvidí, že máte
rozhled a vyznáte se.
11. Testování a srovnání výrobků
Testováním produktů s otevřenou kritikou odstraňujete bariéry mezi vámi a
zákazníkem. Ukazujete navenek, že nejdete cestou kvantity nýbrž kvality. Na
testování nemusíte být sami. Přizvěte ke spolupráci třeba známé blogery. Můžete
také sestavit testovací skupiny z vašich věrných zákazníků. A nabídnout
jim exkluzivní testování novinek za referenci. Testované zboží jim třeba
ponechte či nabídněte k prodeji se slevou.
12. Často kladené dotazy
Kupí se vám opakující se otázky k produktům či službám? Sepište je a
zveřejněte je. Další zákazníci se nemusí zbytečně ptát a rovnou si přečtou
odpovědi na své dotazy.
13. Případové studie
Podělte se o vaše reálné výsledky. Je to nejúčinnější přesvědčovák o tom, že co
děláte, má smysl. Nestyďte se říci, co se vám povedlo.
Ať už zvolíte jakýkoliv druh obsahu, je potřeba si uvědomit
v jaké rozhodovací fázi se koncový uživatel nachází. Dle toho i obsah
tvořit. Článek pro uživatele ve fázi SEE bude mít zcela jinou náplň než článek
pro uživatele ve fázi THINK nebo DO. O tom už ale příště.
Nenechte si ujít následující přínosný článek ani žádný jiný.
Přihlaste se k odběru novinek a buďte v obraze.