Věděli jste, že 8 z 10 lidí přečte nadpis a frčí
dál? Prostě je nezaujal. Nenalákal je.
Jen 2 lidi dočtou celý článek dokonce. Děsivá statistika. Ale je to tak. Na lapení čtenáře v titulku máte jen
zlomek sekundy. Jinak pláchne a nejspíš se už nevrátí, aby vám dal druhou
šanci.
Lapili jsme vás? Pak si přečtěte všech 15 tipů, jak psát
nadpisy, které navnadí uživatele, upoutají jeho pozornost a už ho nepustí.
1. Používejte číslovky
Konkrétnost nadpisu ještě více umocní čísla.
Př.
6
tipů, jak reagovat na negativní recenze
27
nejčastějších otázek o EET
2. Pokládejte otázky
Pozornost čtenáře skvěle upoutají otázky, na které chce znát odpověď.
Př.
Chceme
diakritiku v českých doménách?
Jak se
zákazníci rozhodují při nákupu?
3. Slibujte
Jedná se o návody, představení produktů, tipy vedoucí k přínosnému
výsledku. Článek by měl vyřešit problém čtenáře.
Př.
13 tipů pro
úspěšný eshop
16
tipů, jak psát prodejní texty
4. Hrajte na emoce
Emoce ovládají lidskou mysl. Proto se na ně zaměřte. Ať už pozitivně či
negativně. Nejlépe na lidi působí pocit strachu.
Př.
Nenechte se
připravit o staré URL cesty
5. Stručně a výstižně
Ideální délka nadpisu je na jeden řádek. Ale zaexcelovat můžete i
s nadpisem delším, pokud bude stále přínosný. Vyhněte se však jednoslovným
a obecným nadpisům, např. SEO nebo Optimalizace pro vyhledávače. Jsou to pouze
klíčová spojení, která správně nenavnadí. Nadpis by měl být tak dlouhý, aby
vyjádřil vše, co vyjádřit má.
6. Zahrňte do nadpisu CTA
Prvek call to action přímo v nadpisu udělá divy. Nebojte se vyzvat
k akci hned v úvodu. Svůj článek tak pořádně nakopnete.
7. Vypíchněte výhodu pro čtenáře
Zmiňte v nadpisu, že čtenáři přinášíte novinky, cenné rady, tipy, zajímavé
návody.
Př.
Jak
měřic cíle v Google Analytics?
Novinky
z e-commerce: Co přinesl příchod jara?
8. Zdůrazněte exkluzivitu pro skupinu
Týká se článek skupiny uživatelů? Lidí z e-commerce, SEO specialistů,
copywriterů a dalších? Sdělte to v nadpisu.
Př.
Nejčastější chyby začínajících copywriterů
Česká
e-commerce v roce 2016 opět rostla
9. Naléhejte
Vyvolejte v člověku naléhavý dojem. Rád si přečte něco, co je novinkou
v jeho oboru, v jeho postupech a technikách.
Př.
Novinky
z e-commerce: Co přinesl příchod jara?
GDPR i pro
remarketing?
Nejnovější techniky…
Aktuální postupy…
Nové produkty…
10. Zmiňte časově omezenou nabídku
Tím vyvoláte u čtenáře pocit, že o to nesmí přijít. Vždyť zítra bude pozdě.
A už čte.
Př.
Červencová akce…
Tento týden…
Jak vytvořit web za hodinu?
11. Citujte
Přímá citace dává celému článku spád. Citace z příběhu přímo
v nadpisu dá článku určitou osobitost.
Př.
Jak jsem
se promalovala k eshopu
12. Vyjádřete kontroverzní názor
Co je to za blbost? S tím nesouhlasím. Tuto reakci se snažíte ve čtenářovi
probudit.
Př.
Kvalitní eshop do 100 tisíc korun
nepořídíte.
13. Lokalizujte
Pokud píšete článek pro lokální oblast, uvádějte to rovnou do nadpisu.
Př.
Akce pro eshopisty v Liberci
14. Optimalizujte
Samozřejmě čtivost nadevše. A jestli zvládnete nadpis zároveň optimalizovat,
tedy použít v něm hledané klíčové spojení, máte z části vyhráno.
Nejenže upoutáte pozornost. Díky SEO bude váš článek pěkně dohledatelný ve
vyhledávačích.
15. Experimentujte
Ideálním způsobem jak zjistit, kde jaký nadpis funguje, je experiment.
V tomto experimentu vám pomůže A/B testování. Vyzkoušejte na stejném místě
dva různé nadpisy a měřte výsledky.
Na závěr pamatujte, že čím
peprnější nadpis, tím zajímavější nadpis. Byl pro vás článek přínosný? Sdílejte
ho s přáteli.