16 tipů, jak psát prodejní texty

Píšete texty a stále to není ono? Nedaří se vám zaujmout správné čtenáře a udělat z nich své zákazníky?

On totiž není zákazník
jako zákazník. Ani text jako text. Pokud chcete začít psát originální prodejní texty, přečtěte si pár tipů jak na to.

 

  1. Hlava a pata. Text musí mít rámec, ať ho má čtenář
    jak uchopit. Neskákejte a nechrlte informace jednu přes druhou. Pěkně postupně.
    Srozumitelně.

  2. Pište pro lidi! Nehustěte klíčová slova jedno přes
    druhé, to nemá smysl. Pište tak, abyste zaujali člověka, jako jste vy. Dejte
    prostor fantazii a kreativitě. Tvořte.

  3. Na trůnu je Google. A jen tak ho nesesadíme. Znáte klíčová
    slova, která ve vašem textu nesmí chybět? Bez analýzy to nepůjde. Texty musí
    milovat i vyhledávače. Nejdříve však tvořte. Poté doplňte klíčová slova, která
    pomohou článku obsadit přední pozice vyhledávačů.

  4. Není zákazník jako zákazník. Víte, pro koho
    píšete? Kdo je vaše cílová
    skupina? To je první otázka, kterou si musíte zodpovědět před samotnou tvorbou.
    Pro každou cílovku píšeme jinak.

  5. Používejte řeč cílové skupiny. Zvolte slova přívětivá pro koncové
    zákazníky. Stavařům web na míru postavíme. Švadlenám web na míru ušijeme.

  6. Pište výstižně, přesvědčivě a přirozeně. Získejte si
    čtenářovu důvěru a dopřejte mu blažený pocit už při samotném čtení.

  7. Pište stručně, jasně a členitě. Struktura vět a textu má velký podíl
    na úspěšnost článku. Dlouhý a nepřehledný blok textu nikdo číst nebude. Pište kratší
    texty a ještě kratší věty. Ať to má švih.

  8. Tlačte na emoce. Pamatujte, že zákazník
    není realista. Stačí si pohrát s jeho emocemi a máte ho v kapse. Pokud máte konkrétní
    příběh, vyprávějte ho.

  9. Vysvětlete hlavní přínos pro zákazníka. Co z toho budu mít? Proč si to mám
    koupit? Jak mě to změní? Jak mi to pomůže? Pozor. Nezaměňujte výhody s vlastnostmi.
    Ty až nakonec, pokud je pro ně místo.

  10. Ohýbejte klíčová slova. Nepoužívejte stále jeden tvar.
    Použijte synonyma, jednotná/množná čísla, různé rody.

  11. Správný titulek = úspěch zaručen. Ať je ten váš
    zajímavý a poutavý. Teprve potom bude čtenář číst dál. Hlavně musí odrážet
    obsah textu. Otázky a čísla v nadpisu frčí.

  12. Používejte výzvy k akci. Konverzní body v textu jsou alfou a
    omegou. Neztraťte zákazníka. Odveďte ho v pravou chvíli tam, kam chcete.

  13. Silná slova hýbou světem. Nový účinný prací prášek zdarma při
    nákupu nad 1 000 Kč. Nový? Účinný? K tomu zdarma? No neberte to.

  14. Odlište se. Nepoužívej prázdná slova a ohrané
    fráze. Rychlá doprava? Jak jinak. Ještě aby byla pomalá. Raději mám dopravu do
    druhého dne. Zítra u vás.

  15. Pokud máte důkaz, ukažte ho. Nejlépe číselný. Že jste nejlepší, to
    vám nikdo neuvěří. 80 % vracejících se zákazníků zní lépe.

  16. Škrtejte. Vždy si uvědomte, jak máte velký
    kastrol a nenechte omáčku nikdy přetéct. Jinak zákazník odejde dříve, než
    pořádně ochutná.

 

Nyní víte, jak psát lepší prodejní texty. Co takhle se o tipy podělit s přáteli?

+ příspěvky

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru