Obsah je základem současného internetu. K čemu, proč a nač už víte. A už ho tvoříte. Snažíte se. Ale co když chybujete? Pojďme se podívat na 7 nejčastějších chyb, které při tvorbě obsahu můžete nasekat. Stačí se jim vyhnout a pak už všechno pofičí tak, jak má.
1. Prodáváte, co vám síly stačí
A lidi nekupují. Kde je zakopaný pes? Obsahový marketing sice supluje prodavače, ale nenápadně. Nenásilně. Netlačte na pilu. Staňte se prostřednictvím obsahu kámošem. Raďte, sdílejte zkušenosti a názory. Nechte na zákazníkovi, aby si sám, na základě vašeho obsahu, udělal názor. Svoboda je nejcennější. Nic mu nenuťte, jen ho směrujte.
2. Přikrášlujete a chválíte
A zase nic. Mluvte pravdu. Lež má krátké nohy. Má výrobek, o kterém píšete, nějakou slabinu? Přiznejte ji. Nepřikrášlujte, nemlžte, nelžete. Zákazník pravdu vždycky odhalí. Když mu ji naservírujete v plné parádě, on si vás bude vážit. Získáte jeho důvěru. A ta se cení. Věrností. A konec konců i interakcí.
3. Psali o tom všichni, tak vy taky
Vážně myslíte, že vaše zákazníky zajímá číst pořád to samé dokola? Už dvacetkrát měli možnost si přečíst o tom, jak tenhle prací prášek vypere všechno do běla. Proč by to četli znovu? Na to je jejich čas drahocenný. Nezajímá je, co už vědí. Zajímá je, co nevědí. Vytvořte obsah na stejný prací prášek jinak. Vyzdvihněte jiné přednosti produktu. Natočte video, vytvořte infografiku. Buďte jiní, než vaše konkurence. Buďte svižní a inovátorští.
4. Klíčové slovo, kam se podíváš
Snažíte se, aby váš obsah byl napěchovaný klíčovými slovy. Jedno stíhá druhé a další už nevíte, kam nacpat, jak je jich všude tolik. Není to trochu nuda? Tolik klíčových slov na jednom místě. Takový text zaručeně uspí i otrlého čtenáře. A ve videu? Tam už si opakováním klíčových slov nepomůžete vůbec. Nic se nemá přehánět. Tvořte poutavě, svižně, líbivě pro oko i ucho. Hledejte synonyma. Klíčová slova vkládejte do textu až nakonec. Nenápadně, přirozeně. Pak se zalíbíte čtenářům i robotům.
5. Slibujete modré z nebe
A nikomu jste ho zatím nesnesli. Pozor na sliby. Slibujte umírněně a pouze to, co skutečně splníte. Hlídejte svá prohlášení. V momentě, kdy dárky zdarma vyčerpáte, ihned je stáhněte z veškerého obsahu. Už tam nepatří.
Vyvarujte se i nabubřelých prohlášení. Působí lehce nedůvěryhodně. A znáte českého člověka. Z prohlášení typu „jsme nejlevnější v Čechách“ byste mohli mít tak akorát právní polízanici. Když je to pravda, skutečná a právně podložená, pochlubte se. Jinak si raději vymyslete jiný poutač.
6. Píšete o sobě
Ano, pište o sobě, ale pro ně. Obsah tvoříte, jak nejlépe dovedete. Dáváte do něj své emoce a všechno to, co byste vy chtěli slyšet. A pořád máte pocit, že vás vaši zákazníci nechápou? Emoce ano. Ale ne vaše. Jejich. Vytvořte si svoji personu. Cílového zákazníka a piště pro něj. On ví, že vaše služby nebo produkt potřebuje. Anebo to možná ještě neví a hledá řešení svého problému. Naservírujte mu ho. Srozumitelně.
Řekněte mu, že ty krátké kalhoty nemusí vyhodit do kontejneru. Vy pro něj máte řešení, které ho doteď nenapadlo. Prodloužíte mu je. Zbavíte ho starostí. Píšete sáhodlouhý článek o nových běžeckých botách? Zkraťte ho. Vaši sportovci nesedí u počítače. Nemají čas číst dlouhé polemiky. Řekněte jim to rychle. V pauze mezi dalším dobrodružstvím.
7. Jste tam, kde chcete být, ale…
A jsou tam i vaši lidé? Je skvělé, že pravidelně přispíváte na svůj blog. Že ho udržujete v pohybu. Ale vědí o něm vaši zákazníci? Neschovávejte se na jednom místě. Upozorněte na nový obsah všude, kde můžete. Informaci o článku na blogu vyvěste na sociální sítě. Pošlete ho e-mailem. Přišpendlete na web. Klidně se pochlubte placenou reklamou. Sdílení je trend. Buďte moderní.
Teď už víte, kde přitlačit a čemu se vyhnout. Tak hurá na obsahový marketing!
Zaujal vás článek? Sdílejte ho s přáteli.