Každoroční průzkum, který ve spolupráci s Nielsen Admosphere provádí APEK (Asociace pro elektronickou komerci), se zaměřuje na témata nákupů vánočních dárků. Z dotázaných 1398 respondentů se celých 74 % vyjádřilo, že letos plánují nakoupit dárky pod stromeček pro své blízké prostřednictvím internetových obchodů. Jako hlavní důvody uvádějí pohodlí a hlavně ceny.
Budou letos Vánoce skromnější? Zdá se, že ne
Právě ceny budou u letošních Vánoc hrát ve většině domácností jistě primární faktor při rozhodování, jakým způsobem a hlavně co pořídí svým blízkým. Vysoké ceny energií, potravin a služeb ale netrápí pouze zákazníky. Obrovský dopad mají také na zmiňované e-shopy. Celá řada dočasně nebo nastálo uzavírá své kamenné prodejny a snaží se sortiment přesunout právě na internet, aby ušetřili nemalé náklady.
Nicméně navzdory tomuto faktu a nastavení aktuální situace na trhu se odhady odborníků shodují na tom, že i letos bude kupní síla ve vánoční sezónně silná. Internetové obchody už teď pociťují citelný nárůst prodejů a čekají, že to bude s blížícím se Štědrým dnem pouze gradovat.
To potvrdil i výše zmiňovaný průzkum, ve kterém se dvě třetiny respondentů shodli na tom, že plánují za nákup dárků utratit stejně nebo i více než v loňském roce. 48 % respondentů vyjádřilo jako hlavní důvod nákupu na internetu právě příznivou cenovou politiku e-shopů, díky které lze pořídit dárky o něco výhodněji.
Pohodlí domova, žádné tlačenice a boj o zboží
64 % respondentů průzkumu APEK vidí jako největší pozitivum možnost nakoupit si vánoční dárky v klidu z pohodlí domova. Nestojí o dlouhé fronty a tlačenice u oblíbeného zboží a nechtějí riskovat, že po příjezdu do obchodu zjistí, že zboží již není dostupné ani skladem. To je mimochodem jeden z hlavních nešvarů obchodů vůbec. Dostatečně viditelné a spolehlivé uvádění skladových zásob jsme zmínili i v našem rádci pro e-shopy v rámci příprav na Vánoční sezónu.
Nepodceňujte včasný nákup dárků pod stromeček
Jediným každoročním strašákem pro nákup z domova je doprava. Nepodceňujte ji ani letos. Přestože vám řada dopravců a obchodů garantuje doručení do Vánoc klidně i dva dny před Štědrým dnem, nenechávejte to na poslední chvíli, jen tak pro jistotu. Nic nezkazí náladu při rozbalování dárků jako fakt, že dárek dorazí později. Druhý den už to prostě není ono.
Majitelé e-shopů, buďte připraveni
Pokud provozujete e-shop, již máte přípravy na vánoční sezónu v plném proudu a určitý růst již pravděpodobně zaznamenáváte. Nejste si však jistí, zda je využit plný potenciál vašeho segmentu? Ozvěte se nám a my se vám na výkon e-shopu velmi rádi podíváme, zjistíme zda nemá nějaké slabiny a připravíme vás na plnohodnotnou vánoční horečku.
Teprve nad e-shopem uvažujete? Nejste si jistí, zda je to pro vás to pravé ořechové? Pomůžeme vám vybrat správné řešení a poradíme vám, jak takový e-shop nejen rozjet, ale také provozovat dlouhodobě s úspěchem.
SEO/UX/Analytic Specialista ✅ Překonávám bariéry a tvořím mosty mezi weby a jejich návštěvníky ✅