Atribuční model určuje, který kanál přivedl zákazníka ke konverzi a který kanál byl pro konečný nákup rozhodující. Zákazník přijde v normální situaci ke kontaktu s Vaším inzerovaným produktem hned několikrát. Klasická cesta může vypadat například takto: Instagramový příspěvek – Newsletter – Reklama na Facebooku – Youtube reklama – Search – konečné vepsání URL přímo do vyhledávače a teprve poté dokončí konverzi.
Atribuční modely tedy určují, kterému z těchto kanálů určíte největší podíl na získání zákazníka a kolik do něho budete investovat.
V základním nastavení V Google Analytics jsou používány atribuční modely jako poslední nepřímý proklik. Pod tím si lze představit to, že poslední kanál, ze kterého zákazník přišel, získá 100% podíl na konverzi, pokud se nejednalo o přímý proklik (direct). Direct bývá v multichannelu ignorován a pokud je při postupu uživatele poslední, je konverze připsána předchozímu kanálu. Velká většina uživatelů ale bohužel neví, že tento model je v Google Analytics nastaven, a proto vyhodnocuje kampaně podle zkreslených dat. Oproti Google Analytics Facebook využívá model, kdy má podíl na každé konverzi, které předcházel kontakt s Facebookovou reklamou. To ale v mnoha případech také není optimální.
Kvalitní data o tom, jaké reklamy přivedly zákazníka ke konverzi, jsou důležitou informací pro:
- maximalizaci rozpočtu a marketingové strategie
- optimalizaci umístění reklamy
- optimalizaci obsahu
- optimalizaci okruhu uživatelů
- plánování a vyhodnocení kampaní
Měření a nastavení
Nastavení Facebook Attribution je snadné a zdarma, přesto si jej projdeme krok po kroku:
- Otevřete si Business Manager, jděte na možnost Přiřazení a vyberte možnost ”Začínáme”.
- Uvidíte pokyny, jak nastavit reklamu a zdroj dat.
- Vyberte konverzi, kterou chcete měřit.
- Zvolíte si atribuční model, který chcete využít. Vybírat můžete z:
- rovnoměrná zásluha
- poslední kliknutí
- poslední použitý kanál
- poziční 30%
- poziční 40%
- doba úpadku 1 den
- doba úpadku 7 dní
- Nezapomeňte zvolit období, které chcete sledovat (maximálně 90 dní).
Po úspěšném nastavení bude trvat několik dní, než se začnou načítat data a budete moci hodnotit první výsledky. Atribuce na Facebooku využívají strojové učení, proto čím delší čas jim dopřejete, tím lépe. Obecně doporučujeme počkat nejméně měsíc, než na základě výsledků začnete provádět změny v kampaních.
Inzerujete na Facebooku a stále nedosahujete očekávaných výsledků? Chcete poradit s nastavením kampaně nebo to chcete nechat na nás? Pak nám napište e-mail na info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám co nejdříve ozveme.
SoMe Specialist & Content Creator ⚡️| Novinky ze socials 💡| WhatsApp pro ty, kteří chtějí vědět o novinkách jako první👇🏼 400+ členů 🔥