Červnové horko v české e-commerce

Jak moc tropické teploty ovlivnily červnový výkon české e-commerce? Uvařila se ve vlastní šťávě nebo kvetla jako zjara? Bé je správně. Všude tam, kde se maká o sto šest, totiž často běží klimatizace na plné obrátky, a tak mohou hlavy pomazané vymýšlet nové strategie, jak zdolat svůj stanovený vrchol. Pojďme se nyní společně podívat na střípky zajímavostí uplynulého měsíce.

Komunikujte live

Úspěch konkurence je pro nás často solí v otevřené ráně. Zelenáme závistí a zavíráme oči. Co takhle se motivovat úspěchem druhých a z jejich dovedností se poučit? Skvělou příležitost naučit se něco víc o efektivním marketingu měli účastníci konference Performance 2020. Warren Knight z Velké Británie hovořil o novém trendu chatbotů a umělé inteligence, napomáhající internetovým uživatelům s vyhledáváním vytoužených produktů. Ve své prezentaci o nových trendech online marketingu zmínil i úspěch online komunikace prostřednictvím sociálních sítí. Zákazníkům už nestačí s vámi chatovat. Chtějí vás vidět, slyšet a víc se bavit v reálném čase. Živé přenosy a live streamy mohou být vaším esem v rukávu.

A cenu získává…

V červnu se nejen pracovalo a vzdělávalo, ale také soutěžilo. V půlce měsíce se udělovaly ceny IMC Czech Awards pro agentury, které nejvíce popostrčily své klienty do světa. Sedmkrát si na pódium pro ocenění došla agentura Momentum a hlavní cenu Grand Prix si odnesla Symbio Digital – za kampaň Nemusíš. Co tahle soutěž znamená pro vás? Přestat dělat marketing doma na koleně a svěřit se do rukou odborníků, kteří hýří nápady. Profíci dostanou vaši značku i produkty, tam, kam je dostat chcete.

Za povšimnutí stojí i tradiční vyhlášení Mobilní aplikace roku 2017. Letos zabodovala aplikace Smart Banka od Monety. V oblasti e-commerce s přehledem vyhrála appka DameJidlo.cz. Nehlodá ve vás červíček, který by vás v dnešní mobilní době popostrkoval k vytvoření vlastní aplikace pro android? I tímhle směrem se úspěšné firmy vydávají.

Internetová reklama na správném místě

Věnovali jste spoustu času pro vytvoření působivé internetové reklamy a v konečném důsledku se její úspěch rovná nule? Kde je zakopaný pes? Třeba v jejím umístění. Ano, nejen jakým způsobem a kdy, ale i kde, hraje roli v úspěšnosti celé kampaně. SPIR upozornila inzerenty, aby si dávali velký pozor, na prostředí, kam svoji reklamu umisťují. Hlídejte si bedlivě svůj prostor. Inzerce u nevhodného obsahu může být nejen propadákem, ale i černým bodíkem pro jméno firmy. Spolehněte se na profesionály, kteří vědí, že vaše reklama na konspiračních, podvodných nebo nenávistných webech, nemá co dělat.

Být věrný se nevyplácí?

Se zajímavými daty přišel průzkum agentury PPM Factum pro Kasa.cz. Výsledky potvrdily to, co už dávno víme. Nejvíc se nakupuje večer kolem dvacáté hodiny. Košíky stále více plníme prostřednictvím mobilů a nejčastěji do nich házíme nejen elektroniku, ale i potřeby pro zahrádkáře a chovatele. Ovšem to, že Češi nejsou věrní značce, ale nejlevnější ceně, se nám zdá poněkud diskutabilní. Nepochybujeme, že zákazník chce na internetu nakoupit levně. Pokud mu ale věnujete dostatek pozornosti a benefitů, nakoupí u vás raději, než o deset korun levněji u konkurence.

Dotazník pro Ověřeno zákazníky v novém

Heureka vylepšila svůj dotazník pro certifikát Ověřeno zákazníky. Design dotazníku dostal responzivní podobu a větší tlačítka. Novinkou je i hodnocení dopravců. Ti dostanou svůj prostor pro udílení hvězdiček i doprovodného textu.

Eshopista na cestách

Červnový Eshopista probíhal v zajímavých kulisách. Na lodi Cargo se účastníci dozvěděli téměř vše o strategii úspěšné cestovní agentury NaCesty.cz. Co zajímavého se může od cestovky naučit každý eshopář? Vsadit na sezónnost se vyplácí. Neutrácet horentní sumy za reklamy na každém patníku, ale raději zainvestovat do vývoje. Zákazník chce během nákupu i pohodlí. A ocení i prima asistenční služby.

Google lítá v průšvihu

Na závěr měsíce nelze nezmínit ani kauzu Google. Této gigantické společnosti hrozí téměř neuvěřitelná pokuta 64 miliard korun. Za co? Za protěžování služby Google Nákupy před ostatními srovnávači. Co z toho vyplývá? Buďte spravedliví. Ke všem svým produktům i službám. Jak z této kauzy Google vyvázne, teprve uvidíme.

Kam v červenci?

Co třeba si na chvíli odpočinout, sbalit rodinu a vyrazit na dovolenou? My všichni přeči potřebujeme odpočívat, načerpat energii a elán.

Kdyby se vám přece jen zastesklo po kapce osvěty, doporučujeme 12. 7. Digitální léto V. Dozvědět byste se tu mohli spoustu zajímavostí o emailingu a nákupech online médií.

Zaujal vás článek o červnových novinkách v e-commerce? Sdílejte ho s ostatními.

 

+ příspěvky

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru