Díky Google Ads nyní můžete inzerovat i audio reklamy

V nedávné době Google otevřel inzerci v rámci zvukových reklam pro všechny inzerenty. Aktuálně tak můžete vytvářet audio reklamu pro YouTube i Google Podcasts přímo ve vašem účtu. Díky této novince je možné oslovit obrovské množství posluchačů a dostat mezi ně reklamu na vaše produkty či služby

My jsme si pro vás připravili data z podcastů, která vám ukáží, proč mají tyto reklamy smysl a proč byste nad nimi měli začít uvažovat

Rozdělení podle platformy

Více jak 60 % posluchačů podcastů využívá platformy Apple Podcasts a Spotify. Google Podcast je však třetím v pořadí a jeho podíl na trhu činí 2,6 %. Konkrétně tedy Google Podcasts využívá 3,3 milionů všech posluchačů.

Obecná data

  • 62 % populace nad 12 let pravidelně někdy v minulosti poslouchalo podcasty.
  • Téměř jedna třetina těchto lidí pak podcasty poslouchá pravidelně
  • Největší skupina pravidelných posluchačů je ve věku 35 – 54 let
  • Během covidu zažily podcasty obrovský nárůst poslechovosti
  • Ve většině zemí každý rok roste počet posluchačů podcastů
  • 73 % posluchačů pro poslech využívá chytrý telefon
  • 49 % přehrávání podcastů je z domova uživatele
  • Nejvíce poslechů je uskutečněno mezi 10 a 14 hodinou
  • Nejoblíbenější žánry podcastů jsou komedie, zprávy a zločiny

Trendy a data z audio reklam

  • 60 % posluchačů zakoupilo produkt, který zaznamenali v rámci poslechu podcastů
  • 69 % respondentů v americkém výzkumu uvedlo, že audio reklamy posilují povědomí o značce, produktů nebo službě
  • 81 % posluchačů dává reklamě v podcastech větší pozornost než reklamám v rádiu, TV, billboardům dokonce i reklamě na soc. sítích
  • Posluchači podcastů o 48 % pravděpodobněji uvažují o značce oproti ostatním médiím
  • 37 % pravděpodobně zažádá/vyhledá další info pokud dostanou možnost integrovat s reklamou
  • 72 % posluchačů, kteří poslouchají podcast čtyři a více let, si zakoupilo produkt přes reklamu
  • Data společnosti iHeartPodcast Network z Austrálie ukazují, že podcastová reklama tam má největší konverzní poměr ze všech digitálních kanálů — 2,3 procenta oproti 1,75 procenta z Google Ads nebo 1,2 procenta z Facebook Feedu i přes to, že u podcastu konverze vyžaduje, aby posluchač napsal specifickou URL do prohlížeče, mělo by tedy jít o větší záměr než pouhé kliknutí na odkaz.

Veškerá data jsou primárně z amerických průzkumů, trendy v podcastech jsou však celosvětové. Zároveň podle predikce se počty posluchačů a přehrání budou zvyšovat i v roce 2023. Nový rok je tedy ideální příležitostí naskočit do trendu podcastů a začít díky Google Ads inzerovat i vaše produkty nebo služby.

V některém z dalších článků si pro vás připravíme případovou studií, abychom vám ukázali data i přímo z českého prostředí. 

Jestli Vás propagace v podcastech a audiu zaujala, neváhejte nás oslovit a my vám s nastavením a správou reklam rádi pomůžeme.

Zdroje: https://www.buzzsprout.com/blog/podcast-statistics

https://www.searchenginejournal.com/youtube-audio-ads-how-to/401966/#close

https://www.insiderintelligence.com/content/google-expands-audio-ads

https://www.searchenginejournal.com/google-makes-audio-ads-available-to-all-advertisers/468237/

+ příspěvky

Performance marketing | Social Media Marketing | Graphic design

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru