Kampaně “maximální výkon” v Google Ads

Pravidelní uživatelé Google Ads si jistě všimli, že Google přišel s dalším vylepšením svého inzertního systému. Novinku bychom mohli pracovně nazvat “maximální výkon”. Maximální výkon se zobrazí jako výběr typu kampaně, pokud je vaším reklamním cílem „Prodej“, „Potenciální zákazníci“ nebo „Návštěvnost webu”. 

O co jde?

Dle vyjádření společnosti Google je typ kampaně „maximální výkon“ navržen tak, aby doplňoval vaše kampaně ve vyhledávání založené na klíčových slovech a pomohl vám najít více zákazníků s konverzí ve všech kanálech Google, jako je YouTube, Obsahová síť, Vyhledávání, Objevit, Gmail a Mapy. 

Maximální výkon vám pomůže zvýšit výkon na základě vašich zadaných konverzních cílů a přinášet více konverzí a hodnoty díky optimalizaci výkonu v reálném čase a napříč kanály pomocí chytrých nabídek. 

Náhled rozhraní Google Ads

Další otázkou je, jak toho chce společnost Google dosáhnout. Pokud opět budu vycházet z jejího vyjádření, mělo by tohoto cíle být dosaženo kombinací automatizační technologie Google v oblasti nabídek, optimalizace rozpočtu, publik, kreativ, atribuce a dalších. Vše podpořeno vaším konkrétním reklamním cílem (například pokud máte cílovou CPA nebo ROAS) a vámi poskytnutými podklady kreativ, signály publika a volitelnými zdroji dat.

Google dále deklaruje, že díky schopnosti Googlu porozumět záměrům a preferencím spotřebitelů, může “maximální výkon” objevit nové segmenty zákazníků, které jste nevzali v potaz.

Kdy tento typ použít?

V tomto bodě se dostáváme k tomu nejzásadnějšímu, a sice otázce, kdy bychom měli takový typ kampaně použít. Tuto volbu využijte pokud,

  • máte konkrétní reklamní a konverzní cíle (např. podpora online prodeje, získávání potenciálních zákazníků nebo návštěvnost webu),
  • chcete maximalizovat výkon své kampaně a nejste omezeni tím, na kterém kanálu se vaše reklamy zobrazují,
  • chcete mít snadný přístup ke všem reklamním kanálům Google pomocí jediné kampaně nebo
  • chcete získat další zásah a hodnotu konverzí nad rámec kampaní ve vyhledávání založených na klíčových slovech.

Dovolím krátký překlad z češtiny do češtiny.

  • Máte konkrétní reklamní a konverzní cíle – to v podstatě znamená, že tento typ lze využít pouze s těmito třemi uvedenými cíli a žádnými jinými.
  • Chcete maximalizovat výkon své kampaně – máte dostatečně velký rozpočet na to, aby utáhl provoz Vaší reklamy na výše zmíněných kanálech.
  • Chcete mít snadný přístup ke všem reklamním kanálům – umožní Vám usnadnit si práci v podobě  jednotného přístupu pomocí jediné kampaně.
  • Chcete získat další zásah a hodnotu konverzí – jste ochotni nechat Vaše kampaně “na pospas” Google automatizaci.

Zamyšlení místo závěru

V článku bylo uvedeno, že daný typ kampaně funguje na principu strojového učení Google. To také, ale pro inzerenta znamená, že se do jisté míry bude muset vzdát možnosti nastavit si kampaně dle svého gusta a bude se muset spoléhat na Google automatizaci. Jistě i v tomto typu kampaně má inzerent možnost “dodat své vstupy”. Pokud chcete mít plnou kontrolu nad výkonem a nastavením svých kampaní, dobře zvažte využití tohoto typu kampaně. Jsem přesvědčen o tom, že pokud si jednotlivé kampaně tematicky rozdělíte a nebudete se spoléhat na automatizaci, budou Vaše kampaně v dlouhodobějším horizontu úspěšnější. Nicméně použití této kampaně má své opodstatnění v případě, že nevíte nebo nemáte čas detailně nastavovat kampaně. V takovém případě můžete tento typ kampaně vyzkoušet.

Nevíte si rady s nastavením kampaní v Google Ads? Nevadí. Napište nám na e-mail info@webmium.cz nebo nás můžete kontaktovat pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt případně na telefonním čísle naší podpory +420 605 99 44 66 a my se Vám co nejdříve ozveme.

+ příspěvky

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru