Pro rok 2020 by měly dle nynějších predikcí celosvětové mediální skupiny Dentsu Aegis Network vzrůst reklamní investice v Česku o necelých 6%.
Celosvětově se pak jedná o necelá 4%, což je zhruba 14 bilionů korun.
Celosvětový růst očekáváme v období amerických prezidentských voleb, Olympijských her v Tokiu či Mistrovství Evropy ve fotbale.
V případě prezidentských voleb se očekává obrovská investice do sociálních sítí, které se v předchozích volbách ukázaly jako nejefektivnější nástroj k získání voličů.
Sociální sítě budou letos hrát prim v otázce investic do digitální reklamy, která pohltí necelou polovinu (46%) všech mediálních rozpočtů ve výši přesahující 6 bilionů korun.
Druhá v pořadí je televize s 31% procenty a 4,4 biliony korun.
Naopak nejdramatičtější pokles se týká tištěné reklamy.
Rozpočty jsou očištěny od agenturních poplatků. Pro účely celosvětového a regionálního srovnání jsou následně převedeny na americký dolar průměrným ročním kurzem.
Všechny odhady si můžete přečíst zde.
zdroj: www.dentsuaegisnetwork.com
Ředitel marketingu v agentuře Webmium.cz 🚀 Miluju online více než 15 let. PPC, analytika, SEO, marketing. Věřím v Bitcoin ₿ , Teslu ⚡ a SpaceX 🧑🚀.