40% Generace Z používá k vyhledávání místo Google Tik Tok nebo Instagram
Viceprezident společnosti Google to prohlásil na základě interních dat, která má Google k dispozici. Google metriku potvrdil s tím, že aktuálně čelí poměrně velkému náporu výsledků vyhledávání z konkurenčních aplikací a dalších zdrojů. Společnost Google na to chce samozřejmě reagovat a snaží se zpřístupnit své funkce jako je Google Lens, které by mohly být pro mladé atraktivnější. Problémem to však není pouze pro vyhledávání, ale také pro Youtube, který spadá také pod společnost Alphabet
Sociální sítě přivádí mladé do e-shopů, na přímé nákupy nereagují
Tento fakt se projevil na základě dat z výzkumu s 1018 oslovenými respondenty, prováděného sdružením APEK (Asociace pro elektronickou komerci). Ve výzkumu vyšlo najevo, že skupina 24-35 let je nejvíce nakloněná nákupům právě na základě podnětu na sociálních sítích, primárně na Facebooku. Pro mladou cílovou skupinu mezi 15 a 24 lety je pak takovou sítí hlavně Instagram a TikTok
LinkedIn spouští vlastní Business Manager
Jistě znáte Business Manager například na Facebooku, kde je neoddělitelným parťákem pro tvorbu placených kampaní. Nyní se tento nástroj konečně dostává také na platformu LinkedIn. Co vám nástroj nabídne?
- Úsporu času v podobě efektivní administrace, která nabídne přehlednou správu kampaní, fakturací a správu uživatelů
- Efektivní oslovování v rámci kampaní.
- V rámci jednoho panelu můžete spravovat více účtů, uživatelů a přidělovat jim různá oprávnění.
Ke spuštění by mělo dojít v rámci několika málo týdnů.
https://mam.cz/zpravy/2022-06/linkedin-revoluce-business-manager-konecne-prichazi/
Google poskytuje Ads Creative Studio pro všechny inzerenty
Ads Creative Studio, které doposud fungovalo v beta verzi, se otevírá všem bez výjimek. Tento nástroj slouží k efektivnímu nalezení alternativ k vaší reklamní kreativě. Pro jedinou kreativu vám pomůže nalézt desítky možný variant pro zacílení na různá publika. Celý nástroj funguje na systému placeholderů, kdy v konkrétní kreativě označíte místa, která jsou připravena pro návrh změny a o zbytek se postará Ads Creative Studio, které do připravených pozic dosadí další možnosti. Prozatím je nástroj přístupný pro videoreklamy, již brzy se ale počítá s využitím i pro běžnou display reklamu.
Instagram spouští v testovací fázi Creator Marketplace pro vyhledávání influencerů
Potřebovali jste někdy najít influencera, který by trochu posunul váš produkt mezi relevantní cílovku, ale nevěděli jste kde hledat a hlavně jak oslovit? Instagram nově přichází s novou službou Creator Marketplace. Zde budete moci filtrovat influencery na základě filtrů, které budou využívat data o věku, zájmech, pohlaví, městu, zemi a dalších parametrech. Aplikace tak usnadňuje život nejen brandům, které influencery hledají a jejich služby často využívají, ale také samotným influencerům, kteří tak mají ideální možnost jak se spojit s potenciálními partnery a udržovat s nimi efektivní komunikaci.
Další historický milník českého crowdfundingu. Lidé poslali Skinners přes 7,5 milionu korun
Crowdfundingové kampaně jsou stále populárnější, ale ne vždy je úspěch zaručen. To se ovšem netýká brněnského výrobce ponožkobot Skinners. Ti si pomocí výběru peněz od fanoušků a podporovatelů na nové Barefoot produkty přišli na více než 7,6 milionu korun a stali se tak nejúspěšnějším produktovým crowdfundingovým projektem. Celkově pak druhým nejúspěšnějším na platformě HitHit. Peníze již ale podobným způsobem zkoušeli vybrat před 6 lety na platformě Kickstarter, kde si odnesli nemalou sumu 654 tisíc dolarů. O rok dříve dokonce ještě na HitHitu, kde požadovali 90 tisíc korun, ale vybrali neuvěřitelných 542 tisíc korun. V těchto vodách tak umí již velmi dobře chodit a ví, jak velkou oporu mají ve svých zákaznících, kteří jejich produkty jednoznačně milují.
Google aktualizuje algoritmus pro vyhledávání produktových recenzí
Google vydal novou aktualizaci svého algoritmu, který se soustředí na vyhodnocování produktových recenzí. Aktualizace byla kompletně dokončena 2. srpna. Cílem této aktualizace by měla být mnohem efektivnější práce s vyhodnocením recenzí a jejich následným zpracováním pro účely hodnocení. S tím souvisí také seznam kroků pro sepisování kvalitních recenzí k produktům, který naleznete zde https://developers.google.com/search/docs/advanced/ecommerce/write-high-quality-product-reviews . Obecně shrnuto, Google vede recenzenty k pečlivosti a verohodnosti recenzí. Například k doložení věrohodného audio či video obsahu, při porovnávání s konkurencí požaduje konkrétní rozdíly, klady a zápory a mnoho dalšího. Seznam je opravdu dlouhý a přestože se může zdát většina z nich pro recenze samozřejmá, řada projektů se těmito pravidly příliš neřídí. Těm pak hrozí zhoršené hodnocení ve výsledcích vyhledávání.
Zdroje:
https://developers.google.com/search/updates/ranking
SEO/UX/Analytic Specialista ✅ Překonávám bariéry a tvořím mosty mezi weby a jejich návštěvníky ✅