Zavedení digitální daně
Přesně tak, v Rakousku, Turecku a Velké Británii Google začne od 1.10. 2020 účtovat poplatek za reklamu. Důvod? V Rakousku a Velké Británii za tím stojí zavedení daně z digitálních služeb. V Turecku kvůli zvýšené obtížnosti dodržovaní právních předpisů a souvisejícími náklady. V Turecku a Rakousku daň činí 5%, ve Velké Británii jsou to 2%. V Česku je digitální daň také naplánována. Platit začne k 1.1.2021. Kdo a jakým způsobem této dani bude podléhat se dozvíte v odkazu níže.
Zdroj: https://www.lupa.cz/clanky/digitalni-dan-maji-za-google-platit-inzerenti
Vyhledávací dotazy s nízkou hledaností
Inzerenti již dostávají upozornění od Googlu, že se přestanou zobrazovat vyhledávací dotazy, které sice spustí reklamu, ale mají velice nízkou hledanost. Tím pádem v seznamu bude mnohem méně vyhledávacích výrazů. Ve svých kampaních jste si toho již mohli všimnout. Zobrazovat se budou ty, které budou mít vysoké vyhledávání. Bohužel, když neuvidíte ty s nízkou hledaností, nebudete je moci přidat do seznamu vylučujících klíčových slov. Tedy pokud pro Vás jsou nerelevantní.
Zdroj: https://searchengineland.com/google-ads-to-limit-search-terms
Rozšíření kategorií konverzí
Z původních 6 kategorií můžete nyní své konverzní akce do 19 kategorií. Jako například Rezervování schůzky, Jak nás najdete nebo Žádost o nabídku. Díky tomu můžete snadněji pochopit konverzní cestu zákazníka. Google sám vybízí k této aktualizaci a pokud tak neučiníte 15.10. se aktualizace provede automaticky.
Zdroj: https://support.google.com/google-ads
Aktualizace zásad nevhodného obsahu
Od října se rozšíří seznam nevhodného obsahu, do kterého se bude zahrnovat reklama s citlivým obsahem. Tedy na inzerenty, kteří chtějí profitovat na citlivých událostech, společenských, kulturních nebo politických. Dále reklama, která tvrdí, že oběti citlivé události nesou vinu za svou tragédii a podobné obviňování obětí. Tato změna bude platná od 1.10.2020