Kolegové v kanceláři se mě po každé konferenci ptají. „Tak co? Jaký to bylo?“ Obvykle odpovím „No, 40 % přednášek dobrejch. Zbytek nic moc.“. Buď téma nebylo pro mě nebo mě spíkr nudil.
E-shop summit byl v tomto výjimečný a já s klidem můžu říct, že 90 % přednášek bylo super. Zatím největší skóre, které jsem jako začínající amatérský recenzent konferencí dal. A čím to? Hlavně tím, že pořadatel ví, koho pozvat. Témata byla nejenom zajímavá, ale i dobře odprezentována.
Velmi doporučuji všem majitelům eshopu a pracovníkům marketingu zakoupení přístupu k video záznamu celé konference, bude to skvěle investovaná tisícovka.
Pokud bych měl vybrat top 5 vystoupení tak rozhodně tyto:
1. Co jsou to procesy? A v čem nám mohou pomoci nebo naopak uškodit?
Lukáš Havlásek nás seznámil s tím, jak je důležité nastavit procesy ve firmě. Nikoli však formou složitých diagramů, ale třeba formou check listu. Každý proces by měl mít vlastníka. Procesy by se neměly slepě následovat a dogmaticky dodržovat, ale spíše se brát jako minimum k vykonané práci.
2. Navrhujeme důvěryhodnost
Jiří Tvrdek nám dal hodně tipů. Mě nejvíce zaujala věta:
„Nenajímejte si designéry, ale fotografy.“
Jiří tím chtěl říci, že dobrý web stojí na kvalitních fotkách, které dokáží vyvolat správné emoce. Sebelepší designér s fotkami z fotobanky dobrý návrh neudělá.
3. Co vám zůstane, až konkurence zkopíruje váš web a podrazí ceny?
Jan Junek odlehčenou formou předvedl, jak se tvoří značka a na cosi dát pozor. Brand není papír, který ředitel přilepí na dveře od zasedačky. Brand si nekoupíte od konzultanta jako rohlík, brand se totiž buduje, a to hodně dlouho. Brand je to, co o vás říkají vaši zákazníci.
4. Nebojte se udělat další krok, začněte točit videa
Petr Hudec je pro mě borec. Jako šéf skvělého eshopu se postavil před kameru a postupně se naučil točit skvělá videa. Nehodil tuto činnost na svého zaměstnance, ale šel sám s kůží na trh. Přesně to by podle mého měli dělat všichni majitelé eshopů. Postavit se za svou značku, ukázat tvář a expertízu v daném oboru.
5. Věrní zákazníci vám jednou zachrání prdel
Radek Hrachovec vysvětlil, že věrností program není o sbíraní bodíků. Že loajalitu nemají projevovat zákazníci nám, ale my jim. Chceme-li věrné zákazníky, musíme s nimi prožívat jejich životy. Koupí-li si někdo na mém eshopu sekačku, musím mu poradit, jak trávník posekat. Pochválit, za hezký trávník na Facebooku a doporučit mu vhodné hnojivo v pravý čas. Jde o vztah, který si musíme se zákazníkem dlouhodobě budovat a udržovat ho. Podle Radka vás věrní zákazníci jednou zachrání a já s tím souhlasím.
Příští rok pojedu určitě znovu a doufám, že E-shop summit zůstane v Českých Budějovicích. Tohle malebné město ještě více umocnilo skvělý pocit, který jsem si z jihu odvážel.
Zaujalo vás mé shrnutí z této konference? Sdílejte ho s ostatními nebo se přihlaste k odběru novinek a už vám další novinky z e-commerce neutečou.