Google Ads a Gemini
Google spustil beta testování jejich model AI nazvaný Gemini přímo v platformě Google Ads. Tato integrace má v budoucnu usnadnit vytváření reklamních kampaní a textů. Gemini by mělo pomoci reklamám lépe vystihnout chování uživatelů při vyhledávání. Tato novinka je zatím spuštěna pouze pro USA a Velkou Británii.
O AI píšeme více :
Consent Mode v 2.0
Nový režim souhlasu se zpracováním cookies se blíží k povinné implementaci! Consent Mode v2.0 je aktualizovanou verzí původního souhlasu. Tento nástroj umožňuje webovým stránkám efektivněji sdělovat volby uživatelů týkající se souhlasu se soubory cookie značkám Google. Implementace nového režimu souhlasu je povinná pro všechny weby využívající služby Google do března 2024.
O tom jsme se rozepsali v samostatném článku : Google od března 2024 nasadí nový Consent v2
Co je nového?
Společnost Google přidala v režimu souhlasu ke stávajícím parametrům analytics_storage a ad_storage dva nové parametry:
ad_user_data – Zařizuje, zda mohou být údaje o uživateli odesílány společnosti Google pro reklamní účely.
ad_personalization – Zařizuje, zda lze povolit personalizovanou reklamu (REMARKETING).
Nové parametry jsou navrženy pro zvýšení ochrany soukromí uživatelů. Nastavení určují, zda budou osobní údaje poskytovány společnosti Google na základě souhlasu uživatele, pro služby jako jsou Google Ads, Google Play, Google Shopping a další.
Dvě možnosti implementace
Consent Mode v2.0 nabízí dvě možnosti implementace – základní (Basic) a pokročilou (Advanced).
Základní režim
Pokud uživatel souhlasí se využíváním a předáním souborů cookies, webové stránky se chovají normálně, odesílají se Google značky a shromaˇždují se všechna data. Pokud však uživatel souhlas nedá, nebudou se shromažďovat žádná data. Výrazně se tedy omezuje sběr dat v případě nesouhlasu.
Pokročilý režim
Nabízí propracovanější přístup k datům. I přesto, že uživatelé nesouhlasí se zpracováním cookies souborů, režim souhlasu umožňuje odesílání anonymních dat bez cookies společnosti Google pro účely modelování. To umožňuje webům získat určité množství dat pro reklamy a analytiku i bez souhlasu.
Implementace
Implementujte některého z ověřených a Googlem doporučovaných CMP (consent management platform) na váš web. Příkladem může být CookieBot. Režim souhlasu verze 2.0 je v něm automaticky aktivován, takže jste připraveni na shromažďování a odesílání platných souhlasů uživatelů pro služby Google. V případě, že si nevíte rady nebo chcete nastavení zkontrolovat případně opravit, neváhejte se na nás obrátit.
YouTube spouští novinky pro úpravy Shorts
Nové editační nástroje jsou prozatím dostupné pouze na zařízení s operačním systémem iOS. Brzy se však dočkají i uživatelé s Androidem. Novinka umožňuje upravovat dlouhá videa do krátkých klipů a upravovat rozvržení videa. YouTube Shorts a jejich novinky jsou ideální pro oslovení nových zákazníků. Měsíčně je sledují více než 2 miliardy přihlášených uživatelů.
Nová příručka pro Performance Max kampaně
Google Ads přišli s významnou aktualizací své dokumentace pro kampaně Performance Max. Tato dokumentace má pomoci inzerentů k tvorbě lepších kampaní. Příručka “Začínáme” v prostředí Google Ads pomáhá inzerentů krok za krokem vytvářet efektivnější kampaně.
Google i Microsoft zvýšily své příjmy z vyhledávání
Příjmy z reklamy ve vyhledávání se meziročně zvýšily u společnosti Google i Microsoft. Google konkrétně navýšil tržby o 11 % a Microsoft o 8 %.
Tento nárůst znamená, že konkurence na obou platformách je čím dál větší a inzerenti zde utrácejí čím dál více prostředků. Tento trend dokazují i data od společnosti Tiuniti, která v reportu uvádí, že průměrné CPC se meziročně zvýšilo o 19 % a výdaje za reklamu ve vyhledávání o 17 %.
Další novinky najdete na: PPC novinky
Další novinky můžete číst : PPC novinky
Začněte ještě dnes a transformujte svůj byznys pomocí efektivních PPC reklamních strategií od Webmium!
Chcete maximálně využít možnosti Google Ads?
Performance marketing | Social Media Marketing | Graphic design