Jistě tušíte a znáte ze svých zkušeností, že o vše se musíme starat a většinou nic nekončí prvotní
investicí. Také péče o webové stránky je nezbytnou součástí úspěchu Vaší online přítomnosti.
Důkladná péče o Váš web zajišťuje, aby šlapal jako hodinky a poskytoval uživatelům vše, co má. V
tomto článku se zaměříme na klíčové kroky, které můžete podniknout pro efektivní správu a péči o
svůj web.
1. Co je u Vás nového?
Každý návštěvník Vašeho webu rád vidí aktuální informace. Získává tím jistotu, že je Vaše podnikání
aktivní, a že stále nabízíte produkty nebo služby, které hledá. Můžete například zveřejňovat novinky,
oznámení, přinášet nové informace o změnách a nezapomenout ani na aktualizaci Vašeho portfolia a
referencí. V podstatě cokoliv, co se u Vás děje, by mohlo být důležitou informací pro zákazníky, a
proto je dobré uvažovat nad tím, že by bylo vhodné je o tom informovat.
2. Co ještě víte o Vašem produktu?
Jednou ze strategií pro budování a udržení zájmu Vaší cílové skupiny je pravidelné publikování nových
blogových článků. Tyto články by měly být zaměřeny na témata, která souvisí s Vašimi službami či
produkty. Jistě je vhodné zahrnout i různé vědecké články a studie, aby Vaši zákazníci měli co největší
povědomí o tom, co u Vás nakupují, a také viděli, že i Vy sami víte, co prodáváte. Tyto články je
důležité zveřejňovat pravidelně – klidně méně často, ale pravidelně.
3. Veškeré technologie jdou dopředu
Je důležité udržovat veškerý software Vašeho webu aktuální, včetně různých pluginů a šablon.
Pravidelné aktualizace pomáhají minimalizovat riziko zranitelností, které mohou být zneužity
kybernetickými útočníky. Aktualizace často obsahují opravy bezpečnostních chyb a zranitelností, což
chrání Váš web i Vaše uživatele. O toto se však často jako majitel webu starat nemusíte a vše vyřeší
Vaše webová agentura.
4. Sociální sítě hýbou světem
Návštěvnici se na Váš web kromě vyhledání adresy mohou dostat několika různými způsoby.
Můžeme jmenovat například internetové vyhledávače, e-mailový marketing, ale nesmíme opomíjet
ani sociální sítě. Podpořte svoje podnikání také na sociálních sítích různými příspěvky, využijte je jako
prostor pro komunikaci se svými zákazníky a dejte na nich vědět světu o svém webu.
5. Statistika nuda je…
… má však cenné údaje. Nástroje jako Google Analytics Vám pomohou monitorovat návštěvnost,
chování uživatelů a úspěšnost Vašich marketingových kampaní, a je dobré tyto výsledky sledovat.
Díky tomu můžete odhalit slabá místa, která se stanou prostorem pro zlepšení a posunou Váš web o
laťku výš.
6. Komunikujte
Na webových stránkách lze využít nespočtu různých nástrojů, které Vaše zákazníky lákají k akci, a to
například různé kontaktní formuláře. Odpovídejte na zprávy z formulářů – je to snadný a pohodlný
způsob komunikace a ukážete, že za Vaším webem je skutečný člověk, co se těší na nové spolupráce.
7. Je to stále dobré?
Čas od času je dobré se zamyslet, jestli Váš web není pouze „fungující“ ve smyslu, že ho lze najít na
internetu a lze jej otevřít v prohlížeči. Jak jde čas, zjišťujeme, co pro nás funguje a co ne, co bychom
mohli změnit, aby web skutečně plnil funkci a přinášel hodnotu jak nám, tak jeho návštěvníkům.
Nenapsala bych tento popis dnes lépe a výstižněji? Nehodil by se k mému novému logu i nový design
webu? Ptejte se sami sebe a jistě najdete odpovědi, díky kterým dokážete vše obrátit ve svůj
prospěch.
Věnujete svému webu dostatečnou péči? Je to nekonečný úkol, kterému musíme věnovat hodně
pozornosti a úsilí, a proto není vždy v silách každého toto úsilí vynaložit. Cestou může být přenechat
úkol někomu jinému.
Co je jisté, je to, že opečovávaný web přinese více radosti a užitku jak Vám, tak Vašim klientům.
Anna Límová je webová administrátorka s vášní pro psaní a tvorbu webových stránek. S radostí prozkoumává nové technologie a metody, které mohou její projekty posunout o úroveň výše. Anna je známá svou schopností inovovat a vylepšovat web tak, aby neustále odpovídal moderním trendům a potřebám uživatelů.