Novinky v SEO srpen 2024

Srpen 2024 přinesl do světa SEO několik dalších zajímavých novinek a změn, které by neměly ujít pozornosti žádného specialisty na optimalizaci pro vyhledávače. Od vyjádření Googlu k váze titulků a nadpisů, přes novinku v přístupu Googlu k OG metadatům až po nové informace ohledně práce s nofollow interními odkazy. V následujícím článku se podíváme na klíčové momenty měsíce.

Google říká, že titulky “možná” ovlivňují hodnocení

John Mueller se v pravidelném rozhovoru s komunitou SEO zmínil ohledně váhy titulků a popisků v rámci hodnocení ze strany vyhledávačů. Obecně panuje v komunitě specialistů a jejich klientů přesvědčení, že titulky a popisky mají nějaký podstatný vliv na hodnocení. Vysvětlení předcházela malá lekce z teorie, kdy se John zmínil o významu a hlavné roli titulků a popisků. Titulky slouží jako hlavní identifikátor toho, o čem konkrétní URL vypovídá. Popisek slouží nejen jako lákadlo k prokliku ze SERPu, ale také se podle Johna používá k utváření a specifikaci snippetů. Snippety jsou výsledky hledání, které odkazují přímo na konkrétní část webu. Co se týče hodnocení nebo vlivu na výsledky vyhledávání, zde se John pozastavil a zmínil, že změny v titulcích a popiscích mohou, ale nemusí mít jakýkoliv vliv na samotné umístění URL. Hodnocení je mnohem komplexnější soubor různých ukazatelů a metrik.

Google nově využívá k tvorbě titulku Open Graph Title Tag

Doteď se takzvaná OG metadata (Open Graph) používala zejména v souvislosti se zobrazením obsahu v rámci sociálních sítí. Pokud jste potřebovali změnit náhledy článků a textu při vkládání příspěvků na sociální sítě, nebo jejich sdílení, tato metadata vám pomohla vše správně nastavit a předat sociálním sítím. Nyní se tohle použití dostává za hranice sociálních sítí a to přímo do výsledků vyhledávání. Google oznámil, že oficiálně začíná brát titulek do výsledků vyhledávání právě z OG metadat, pokud nenajde na stránce nějaký relevantnější. Máte tedy o další, poměrně podstatný důvod víc začít tvořit a řešit OG metadata. Stále však platí, že prioritu v zobrazení titulku má hlavní TITLE tag, poté hlavní zobrazený titulek v rámci URL a případně i obsah uvedený v nadpisu první úrovně (H1).

Můžou být nofollow interní odkazy hodnotícím faktorem?

Okolo interního prolinkování webu či e-shopu stále panuje mnoho různých nejasností, omylů a mýtů. Například dojem, že projekty s mnoha interními odkazy, které mají nastavený atribut nofollow, jsou nějakým způsobem viníky z pohledu potenciálního spamu a jen nechtějí, aby hodnocení těchto URL mělo vliv na celkový obraz ostatního obsahu. Mnohdy se jedná také o běžnou optimalizační praktiku pro řízení crawl budgetu. Martin Splitt z Google se vyjádřil k tématu poměrně pozitivně. Řekl, že množství interních odkazů s atributem nofollow není žádným hodnotícím faktorem a už vůbec signálem o jakési nekvalitní obsahové stránce projektu. Záměr za takovým přístupem může a zpravidla bývá naprosto čistý. Stejná situace platí i pro nastavený noindex.

John Mueller poskytl malý tip k faviconám

Favicony jsou malé ikony, díky kterým se dalo vždy určitým způsobem odlišit ve výsledcích vyhledávání. S tím, jak šla doba rychle dopředu, tak Favicony hrály menší či větší roli, tak trochu jako na horské dráze. Občas se ve výsledcích vyhledávání zobrazovaly, pak zase nějaký čas nikoliv. Nyní se však ukazují a je to pro vás příležitost se odlišit a přitáhnout návštěvníky. Doporučením Johna Muellera je používat Favicony v kulaté variantě a s cíleným designem tak, aby právě v kulatém ořezu působily co nejviditelnější a nejjasněji.

Vliv dodatečných úprav v hierarchii nadpisů má menší dopad než si myslíte

Určitě se vám již někdy stalo, že dodavatel webového řešení nemyslel na správnou strukturu a hierarchii nadpisů a vy jste se v noci hrůzou budili ze spaní s tím, jaký dopad to bude mít na SEO. Obecně se bere struktura nadpisů jako jeden z hodnotících faktorů a specialisté mu přisuzují různou váhu. Pravdou však je, že největší váhu a přínos mají hlavně ve struktuře samotného obsahu než v očích Google a jeho hodnotících algoritmů. Zkrátka bude mít mnohem větší dopad to, jak struktura naviguje samotným obsahem, než to, zda máte správně seřazené nadpisy od H1 až po H7. Zpravidla se stává, že designér použije H1 jako text pro claim v nové šabloně a na hlavní obsahový nadpis zbyde pouze H2. Nemusíte mít oči pro pláč. Google s těmito situacemi počítá a je velmi smírný k řešení a hodnocení v takových případech. Doporučuje tak u nového webu s novou strukturou již počítat správně, ale u starého nepřikládá takovou váhu pracným retrospektivním úpravám. Dobře tak zvažte časovou a technickou náročnost v poměru s potenciálním přínosem. Samotné prohození v hierarchii totiž nemá téměř žádný vliv na hodnocení.

Další články : SEO novinky

Chcete maximálně posunout Váš web výše?

SEO/UX/Analytic Specialista | + příspěvky

SEO/UX/Analytic Specialista ✅ Překonávám bariéry a tvořím mosty mezi weby a jejich návštěvníky ✅

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru