Chcete, aby letos Ježíšek nakupoval u vás? Pak máte nejvyšší čas začít plánovat vánoční sezonu. Zdá se vám to koncem prázdnin brzy? Chyba lávky. Znáte to, než se omrknete, začne nákupní šílenství. Jak potvrzují statistiky z loňských let, konec prázdnin je pro plánování Vánoc nejideálnější čas. Čeká vás totiž spoustu logistiky. Tak ji nepodceňujte a buďte to letos vy, kdo úspěšně zvládne prodejní vrchol roku.
5 tipů, co si připravit na Vánoce už teď
1. Naplánujte ceny bez slev. Možná nad prvním tipem kroutíte hlavou. Vždyť slevy táhnou. Tak proč jejich sílu nevyužít právě o Vánocích? Protože Ježíšek plní sny. A za sny se platí. Zatímco zákazníci po celý rok vyhledávají akční zboží, během vánočních nákupů nešetří. Ne na dárcích. Mnohem raději uvítají dopravu zdarma nebo dárkové balení. Víc než cena je pro ně během adventu rozhodující, aby zboží bylo skladem a bylo doručeno včas.
2. Plňte sklady. I když oproti konkurenci nabídnete levnější produkt, ale s čekací dobou dodání, zákazník uteče a nakoupí jinde. Skladová dostupnost je u vánočních nákupů jedním z nejdůležitějších faktorů, proč přihodit zboží do košíku.
3. Sežeňte spolehlivého dopravce. O tom, jak důležitá je rychlost dodání objednávky už víte. Doručení zboží v řádném termínu je jedním z důležitých bodů, jak si budovat věrnou klientelu. O Vánocích hraje včasné dodání prim spokojenosti zákazníka a kladného hodnocení značky. Zauvažujte, jestli jsou vaši dopravci schopni splnit to, co od nich očekáváte. Prosincová dopravní situace je krizová, možná by stálo za úvahu popřemýšlet i o alternativní nabídce dopravy. Třeba vlastní expedicí.
4. Zahajte nábor brigádníků. V momentě, kdy se na vás začnou valit objednávky ze všech stran, nebudete mít čas ani mysl na hledání dalších šikovných rukou na výpomoc. Poohlédněte se po brigádnicích už teď. Balení zboží není jediné místo, kde se pomoc šikne. V předvánočním čase bývají velmi vytížené i telefony a emaily. Buďte připraveni komunikovat víc, než kdy jindy. A to i po Vánocích, v čase reklamací, výměn nevhodných dárků a utrácení peněz z vánočních obálek.
5. Začněte pracovat na marketingu. Připravte si rozpočet i téma vánočních kampaní. Bez pořádné PPC reklamy během chaotického prosince hrozí, že zůstanete o krok pozadu před konkurencí. A to přece nechcete. Abyste z marketingové kampaně vytěžili co nejvíc, měla by být spuštěna nejdéle v listopadu. Svěřte tuhle část promování značky odborníkům a sami zapracujte na obsahu. Krůček po krůčku začněte ve svých zákaznících vyvolávat touhu po zboží, které bude vaším vánočním hitem. A nejen po něm. Podzimní články ve stylu „10 tipů na dárek pro dědečka nebo Čím pod stromečkem překvapit muže, který po ničem netouží“ prostě frčí. A vy, jako jejich autor, pofrčíte s nimi.
Po letním lážo plážo čase se schyluje k pěkné honičce. Když budete včas připravení, čeká vás koncem roku napěchovaná kasa a spokojené Vánoce. Takže shoďte nohy ze stolu a začněte s přípravou. Protože ten, kdo dřív přijde, ten dřív mele. I v e-commerce.
Víte o někom, kdo na Ježíška ještě ani nepomyslel? Sdílejte náš článek dál a připomeňte mu tak, že Vánoce už opravdu přicházejí.