Letos poprvé jsem zavítal na konferenci o e-commerce v jihočeských Vodňanech. Rád bych se s vámi
podělil o mé zážitky a nabyté vědomosti.
Výkonnostní marketing na Facebooku
Na první přednášce od Davida Kratochvíla o výkonnostním marketingu na Facebooku jsem
se dozvěděl, že české e-shopy zatím Facebook nevyužívají naplno. Což je škoda
protože na Facebooku je daleko menší konkurence než v AdWords kampaních.
Zaujalo mě, že průměrná životnost reklamy na Facebooku je týden. Znamená to, že
se o kampaně musí stále někdo starat a vymýšlet něco nového.
Buďte nekonvenční, vystupte z řady
Dále jsem zavítal na jednu z nejlepších přednášek celé
konference. Jakub Čech nám povídal “Ako vytvoriť úspešnú značku bez veľkej investície”.
Tady jsem si znovu potvrdil, jak zásadní je správné nastavení a péče o vlastní
značku. Jakub radí, „buďte nekonvenční, vystupte
z řady“, lidé si vás zapamatují a nakoupí znovu. Věděli jste, že známá
norská vodka Amundsen vlastně vůbec není z Norska? Celý sál si to také
myslel, ale pravda je ta, že Amundsen se vyrábí v Čechách. Nevěříte? Věřte!
Lekce UX od pravého júiksáka
Jak Kvasnička nám dal lekci z UX. Prozradil, jak vylepšit konverzní poměr na stránce
detailu produktu. Jeho prezentace určitě stojí za zkouknutí. Hlavní poselství přednášky je, že
na každém e-shopu funguje něco trochu jiného. Veškeré změny je třeba měřit a vyhodnotit
na základně čísel, ne dojmů. Je nesmyslné hádat se o to, jaký text přijde na
nákupní tlačítko či jakou má mít barvu. Mě se líbilo doporučení o tom, že dobře
fungují 3D modely zboží, jasná komunikace o skladové dostupnosti (skladem více
než 5 kusů, zítra u vás) a komunikace konkurenčních výhod přímo pod tlačítkem
koupit.
Triky na Heurece
Rostislav Urbánek nám zase odhalil triky na Heurece. Dozvěděl
jsem se, že e-shopy by neměly váhat se zavedením Heureka košíku. Posílat žádost
o hodnocení je dobré posílat už osmý den, ještě před tím, než to
automaticky udělá Heuréka. Funguje také označení autorizovaný prodejce a skvělé
je dávat k produktům dárky.
Budování brandu na Facebooku
Prezentace Milana Třisky o budování brandu na Facebooku mě
doslova dostala. Netušil jsem že Facebook se dá využít k budování značky. Jde o to, že se na Facebooku dá přesně cílit na
koncovou skupinu lidí a tím rozšířit povědomí značky mezi potenciální
zákazníky. Chce to však trpělivost. Alespoň rok ukazujte cílové skupině vaše
produkty a značku. Po nějaké době se začnou dít věci. Vstoupíte do povědomí,
začne se vám zvyšovat proklikovost na Hrurece a v AdWords. Lidé se k vám začnou
vracet, zadávat přímo adresu e-shopu do prohlížeče, nakupovat opakovaně. Stačí
investovat pár tisíc korun měsíčně do kampaně na Facebooku. No nekupte to.
A/B testování
Sobotu zakončila přednáška o A/B testovaní v podání Michala
Mrskoče. Naučila mě, že je třeba testovat
veškeré vetší změny, protože nikdy není jasné, jak test dopadne. Na příkladu
jednoho sportovního e-shopu nám ukázal proč. Ve výpisu produktů v katalogu,
u obrázku produktu, se nacházelo písmenko S, které vyjadřovalo slevu. Vytvořila
se tedy druhá varianta, kde se místo písmene S napsalo do rohu obrázku produktu
slovo SLEVA 40 % a ještě se přidalo červené pozadí, aby to návštěvník
nepřehlédl. Výsledkem bylo, že se snížila tržba e-shopu o 150 000 Kč,
protože cílová skupina nevyžadovala slevy. Cítila nějakou zradu, chtěla
kvalitní zboží, které na horách nepromokne za rozumné peníze.
Po skončení přednášek následovala párty, na které byla super
atmosféra. Došlo i na DISCO. Ve dvě hodiny ráno ale pořadatelé akci ukončili. Naštěstí
skvělá firma Biddingtools zachránila situaci a uspořádali after párty u auta,
která se táhla až do svítání.
Z nedělního dne si toho už moc nepamatuji a tak ho raději
přeskočím, abych nepsal zavádějící informace.
Celkově se mi e-shop víkend moc líbil. Šlo o malou
konferenci, kde si všichni tykají a znají se. Umístění ve Vodňanech, organizace
a obsah přednášek hodnotím na jedničku a proto mě organizátoři příští rok uvidí
znovu. Tentokrát s sebou vezmu i kolegy.
Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli.