Buďte s námi v obraze! Podívejte se s námi na novinky, které se udály v minulém měsíci, ať Vám nic neunikne. Duben byl poměrně plodný měsíc, takže toho bude poměrně dost. Tak jdeme na to.
Čtyři nové aktualizace pro kampaně na aplikace
Google reklamy budou mít hned 4 nové funkce, které budou poskytovat detailnější statistiky a jasnější pokyny k výkonu dané reklamy.
- Časový graf – umožní sledovat změny výkonu v průběhu času.
- Nové náhledy reklam – možnost náhledu kreativ před spuštěním.
- Dva nové sloupce zdroj a orientace podkladu – pomůžou snáze porovnávat výkonnost.
- Detailnější informace k hodnocení výkonu – pomůže lépe porozumět tomu jak Google hodnocení definuje.
Z měsíčních rozpočtů zpět na denní rozpočty
Od září roku 2019 Google testoval měsíční rozpočty na reklamy. Inzerent měl na výběr, zda si zvolí rozpočet denní nebo měsíční. Nicméně se měsíční rozpočty zdá se, moc neosvědčily. Proto v dubnu 2020 byl tento test ukončen a všechny měsíční rozpočty se během dubna opět vrátily na rozpočty denní.
Novinka jménem Video Builder
Nyní si můžete jednoduše vytvořit videa, která mohou mít 6 nebo 15 vteřin. Propagovat je pak na YouTube nebo v Obsahové síti Google. Postačí Vám k tomu pouze obrázky, texty, logo nebo hudba. Tato novinka je v beta verzi zdarma a registrovat se můžete teď a tady: https://services.google.com/fb/forms/videobuilderbeta/?fbclid=IwAR0FSr_GRg3wu0BsosaBx8lvZKS8JYDugaimpKF1G7qLX5eXwWmb21PH-bI
Nový kabát Google Ads Editor – verze 1.3
Již od začátku dubna je k dispozici nová verze Google Ads Editoru. Co všechno tato nová verze nabízí?
- Sdílené rozpočty – teď můžete v Editoru vytvořit sdílené rozpočtu nebo je upravovat.
- Skóre optimalizace – ke zlepšení výkonu kampaní již v Editoru.
- Vylepšený panel úprav – nyní máte možnost změnit umístění i velikost panelu. Vylepšený panel úprav Vám ušetří práci a čas s jeho neustálým posunováním. Lze ho otevřít i v samostatném okně.
Produkty v Google Shopping zdarma? ANO
Další super novinka je, že ve vyhledávání v Nákupech se mohou zobrazovat produkty zdarma. K tomu je zapotřebí Google Merchant Center, kde musíte povolit nový program Platformy Googlu. Tato novinka pomůže obchodníkům lépe se spojit s uživateli, i když neinzerují. Využívat ji mohou zatím například v USA nebo Velké Británii. Do konce roku by ale měla potěšit i nás.
Microsoft Advertising má dvě nové funkce
- Zahrnutí do sloupce konverzí – pomocí této možnosti můžete Microsoftu sdělit konverzní cíle, které chcete zahrnout do měření.
- Konverze po zobrazení – pomůže vám získat ucelenější obraz, jakou roli mají konverze na cestě zákazníka.
Tyto dvě nové možnosti nabízejí větší flexibilitu při hodnocení a optimalizaci výkonu konverzí ve Vyhledávací síti.
Z reklamy pouze pro volání je nyní reklama s možností volání
To znamená, že dostáváte možnosti zadat do reklamy URL adresu. Uživatelé mají tak na výběr, zda budou volat nebo navštíví váš web pro zjištění dalších podrobných informací. Sníží se tak dlouhá čekací doba telefonátů, protože část uživatelů si vybere druhou možnost.
Ověřování totožnosti všech inzerentů již v létě
Google začne již v létě ověřovat totožnosti všech inzerentů – obchodní dokumenty, země působení nebo osobní identifikace. Od roku 2018 Google ověřoval pouze inzerenty, kteří chtěli zobrazovat volební reklamy. Tato novinka uživateli pomůže získat informace o daném inzerentovi. A mohou také rozhodnout o tom, zda uživatel na reklamu klikne nebo ne. Co ještě tato novinka přinese, se dozvíme časem.
Optimalizace rozpočtu kampaně na Facebooku
Zdálo se, že optimalizace rozpočtu na úrovni kampaně bude povinností. Nakonec tato změna povinná není a vy si můžete vybrat a nastavit si rozpočet jak na úrovni kampaně, tak na úrovni reklamní sestavy. Tato optimalizace probíhá na základě strojového učení, které nemusí být vždy to pravé pro Vaše reklamy. Tudíž pro některé dobrá zpráva.
Bannery HTML5 – novinka u Skliku
HTML5 banner se skládá z HTML stránky a dalších souborů (obrázek, písmo atd.), které umožňují pokročilejší animaci. Bude se Vám hodit k lepšímu zaujetí potenciálních zákazníků. Má to ale háček – požádat o něho mohou pouze účty inzerující alespoň 1 měsíc s minimálním rozpočtem 50 tisíc měsíčně.
CTA tlačítko neboli tlačítko s výzvou k akci
Nově ho lze použít u video kampaní v Google Ads. A to v 15 vteřinových nepřeskočitelných reklamách a u 6 vteřinových bumper reklam. Těmto videoreklamám to pomůže ke zvyšování počtu kliknutí.
Závěrem
Závěrem ještě informace, která se týká Google Partners. Spuštění tohoto programu se odkládá z důvodu pandemické situace COVID-19. Nové podmínky budou platné až od ledna 2021.