Co nového u Skliku? Dynamické změny číselných hodnot
Práci ulehčující novinka je aktualizace číselných hodnot v textových reklamách přes API. Pomůže Vám rychle a pružně reagovat na vývoj cen, množství skladových položek a jiných měnících se hodnot. To vše bez nutnosti tvořit další reklamy. Jak na to? Stačí editovat textovou reklamu v rozhraní Skliku nebo v API Drak pomocí Ads update. Změna by měla být provedena během půl hodiny od uložení.
Zdroj: https://blog.seznam.cz/2020/05/aktualizace-ciselnych-hodnot
Sklik ještě jednou – přechod na nový konverzní kód
Sklik přechází na nový konverzní kód, který je stabilnější a díky kterému se budou Vaše konverze měřit přesněji. Přechod je plánovaný na 30.6.2020. Po tomto datu přestanou stávající kódy fungovat a měřit konverze. Tak neváhejte.
Zdroj: https://blog.seznam.cz/2020/03/prechazime-na-novy-konverzni-kod
Povinný přechod na paralelní měření u videokampaní má odklad
Paralelní měření má zrychlovat načítání vstupní stránky, což může zlepšit výkon nebo přinést více konverzí. Původní termín přechodu byl březen. Další termín byl 15. června 2020 a nyní se odkládá na neurčito, aby měli všichni více času na tuto změnu. Ale nebojte, nový termín bude včas oznámen. Ti, kteří tuto změnu provedli, mohou měření klidně zahájit.
Zdroj: https://ppc.land/google-drops-deadline
Nový nástroj od Googlu jménem Rising Retail Categories
Nástroj, který Vám umožní sledovat změny chování spotřebitelů v jednotlivých kategoriích. Stačí vybrat konkrétní zemi a čas. Spotřebitelské chování se rychle mění a navíc v pandemické době je velice nepředvídatelné. Tento nástroj Vám pomůže lépe se orientovat, ukáže Vám žebříček největších skokanů včetně vyhledávacích dotazů a trendů. Prozatím bohužel dostupný pouze v USA, UK a Austrálii. Snad se brzy dočkáme i my.
Zdroj https://www.thinkwithgoogle.com
Povinné paralelní měření tentokrát v Microsoft Ads
Společnost Microsoft bude mít povinné měření na všech účtech vytvořených po 31. květnu 2020. Pro účty založené dříve bude toto měření povinné od 15. listopadu 2020. Jak už bylo jednou psáno, paralelní měření pomůže zkrátit dobu načítání stránky a zlepšit Vám výkon.
Zdroj: https://ppc.land/parallel-tracking-to-become-mandatory
Vyzvedni si online objednávku přes výdejní okénko!
Ano, opravdu to jde. Prostě si objednejte, zaplaťte a objednávku vyzvedněte přes výdejní okénko neboli “vyzvedni venku“(Curbside pickup). Úžasná věc v době koronavirové jak pro firmy, tak pro zákazníky. Týká se to inzerentů, kteří v Google Ads využívají Místní kampaně a zatím se jedná o beta verzi. Místní kampaně u nás dostupné sice nejsou, ale stejnou možnost můžeme nastavit v Google Moje firma, v možnostech služeb stačí vybrat Vyzvednout venku.
Zdroj: https://www.searchenginejournal.com
Další odklad. Tentokrát přechod na novou API verzi v Google Ads
Opět novinka, která nastala kvůli koronaviru, a tou je odložení přechodu na novou verzi API. Na novou verzi je nutné přejít do 29. července 2020. Vývojáři tak budou mít mnohem více času v této nelehké době.
Zdroj: https://searchengineland.com
S Gallery Ads je konec
Google představil Gallery Ads (reklama se sérií obrázků skrz které se dá listovat) v loňském roce a nyní bude podpora postupně ukončována. Teď se chce Google zaměřit na další betu, a to rozšíření o obrázky. Uvidíme, zda se tato beta ohřeje o něco déle.
Zdroj: https://searchengineland.com
Testování in-stream reklamy v živém vysílání
Facebook začal testovat in-stream reklamy v živém vysílání. Prozatím jen s několika vyhrazenými vydavateli. Co se obsahu týče, budou z oblasti zábavy, sportu a zpravodajství. Při sledování live videa můžete vidět tyto formáty:
- Pre-roll reklamy – před živým vysíláním
- Mid- roll reklamy – přehraje se ve velkém okně, zatímco živé vysílání pokračuje ve zmenšeném okně
- Obrazová reklama – zobrazená pod videem
Testování má odhalit, zda bude tento formát reklamy efektivní.
Zdroj: https://searchengineland.com
Nakupujte přímo na Facebooku
Facebooku záleží na tom, aby i malé firmy prosperovaly, a proto rozšiřuje možnosti elektronického obchodování přímo na Facebooku a Instagramu. Můžete si tak snadno vytvořit online obchod a nabídnout zákazníkům další prodejní prostor. A to zdarma. Sociální média jsou v dnešní době dost v kurzu a tedy ideální místo pro nakupování.
Zdroj: https://www.searchenginejournal.com
Ověřování totožnosti všech inzerentů již v létě? To už tu jednou bylo
O této novince jsme Vás již informovali v dubnových novinkách. Nová informace je, že bude probíhat zatím v USA a limit pro ověření má inzerent 21 dní. Následujících 7 dní se mu budou zobrazovat varovná upozornění. Pokud nedojde k ověření, reklamy se pozastaví. Ověřování má uživateli pomoci získat potřebné informace o inzerentovi, které mohou rozhodnout o tom, zda uživatel na reklamu klikne či nikoliv.
Zdroj: https://www.searchenginejournal.com
Experiment založený na cookie – Microsoft Ads
První experiment byl založený na vyhledávání, nyní další, který je založený na cookie. Cookie zajistí, že jakmile se zákazníkovi zobrazí Vaše reklama, bude se později zobrazovat ve stejné verzi. A to zajistí přesnější testování. Uvidíme, jaký bude výsledek.