V nedávné době Google otevřel inzerci v rámci zvukových reklam pro všechny inzerenty. Aktuálně tak můžete vytvářet audio reklamu pro YouTube i Google Podcasts přímo ve vašem účtu. Díky této novince je možné oslovit obrovské množství posluchačů a dostat mezi ně reklamu na vaše produkty či služby.
My jsme si pro vás připravili data z podcastů, která vám ukáží, proč mají tyto reklamy smysl a proč byste nad nimi měli začít uvažovat.
Rozdělení podle platformy
Více jak 60 % posluchačů podcastů využívá platformy Apple Podcasts a Spotify. Google Podcast je však třetím v pořadí a jeho podíl na trhu činí 2,6 %. Konkrétně tedy Google Podcasts využívá 3,3 milionů všech posluchačů.
Obecná data
- 62 % populace nad 12 let pravidelně někdy v minulosti poslouchalo podcasty.
- Téměř jedna třetina těchto lidí pak podcasty poslouchá pravidelně
- Největší skupina pravidelných posluchačů je ve věku 35 – 54 let
- Během covidu zažily podcasty obrovský nárůst poslechovosti
- Ve většině zemí každý rok roste počet posluchačů podcastů
- 73 % posluchačů pro poslech využívá chytrý telefon
- 49 % přehrávání podcastů je z domova uživatele
- Nejvíce poslechů je uskutečněno mezi 10 a 14 hodinou
- Nejoblíbenější žánry podcastů jsou komedie, zprávy a zločiny
Trendy a data z audio reklam
- 60 % posluchačů zakoupilo produkt, který zaznamenali v rámci poslechu podcastů
- 69 % respondentů v americkém výzkumu uvedlo, že audio reklamy posilují povědomí o značce, produktů nebo službě
- 81 % posluchačů dává reklamě v podcastech větší pozornost než reklamám v rádiu, TV, billboardům dokonce i reklamě na soc. sítích
- Posluchači podcastů o 48 % pravděpodobněji uvažují o značce oproti ostatním médiím
- 37 % pravděpodobně zažádá/vyhledá další info pokud dostanou možnost integrovat s reklamou
- 72 % posluchačů, kteří poslouchají podcast čtyři a více let, si zakoupilo produkt přes reklamu
- Data společnosti iHeartPodcast Network z Austrálie ukazují, že podcastová reklama tam má největší konverzní poměr ze všech digitálních kanálů — 2,3 procenta oproti 1,75 procenta z Google Ads nebo 1,2 procenta z Facebook Feedu i přes to, že u podcastu konverze vyžaduje, aby posluchač napsal specifickou URL do prohlížeče, mělo by tedy jít o větší záměr než pouhé kliknutí na odkaz.
Veškerá data jsou primárně z amerických průzkumů, trendy v podcastech jsou však celosvětové. Zároveň podle predikce se počty posluchačů a přehrání budou zvyšovat i v roce 2023. Nový rok je tedy ideální příležitostí naskočit do trendu podcastů a začít díky Google Ads inzerovat i vaše produkty nebo služby.
V některém z dalších článků si pro vás připravíme případovou studií, abychom vám ukázali data i přímo z českého prostředí.
Jestli Vás propagace v podcastech a audiu zaujala, neváhejte nás oslovit a my vám s nastavením a správou reklam rádi pomůžeme.
Zdroje: https://www.buzzsprout.com/blog/podcast-statistics
https://www.searchenginejournal.com/youtube-audio-ads-how-to/401966/#close
https://www.insiderintelligence.com/content/google-expands-audio-ads
https://www.searchenginejournal.com/google-makes-audio-ads-available-to-all-advertisers/468237/
Performance marketing | Social Media Marketing | Graphic design