Kalifornští inzerenti loni žalovali Facebook za to, že nadhodnotil dobu sledování videoreklam až o 900%.
Takováto informace tehdy zmátla marketingový průmysl – obrovský tlak na tvorbu “video-ads” a nesprávné informace o dosahu těchto videí totiž způsobil, že uživatelé pochybovali o vlastních metrikách.
Jak se to stalo
Facebook v roce 2016 zveřejnil podrobnosti o tom, jak sečetli dobu sledování videoreklam.
Zatímco “počet shlédnutí” do součtu zahrnoval všechna zobrazení daného příspěvku , “doba prohlížení” zahrnovala pouze dobu sledování, která trvala déle než tři sekundy.
Tím byla podstatná část rovnice výpočtu nerelevantní, a drasticky se nafoukl čas sledování i dosah těchto videoreklam.
Fadcebook svou vinu minulý týden uznal, a rozhodl se vyplatit 40 mil dolarů, aby urovnal soudní spor. Vyrovnání bude rozděleno mezi všechny společnosti zapojené do hromadné žaloby.
Zdroj: niemanlab.org
SoMe Specialist & Content Creator ⚡️| Novinky ze socials 💡| WhatsApp pro ty, kteří chtějí vědět o novinkách jako první👇🏼 400+ členů 🔥