Pokud jste pravidelnými uživateli internetového rozhraní Google Ads, jistě Vaší pozornosti neuniklo, že nastavení konverzních akcí v tomto systému prošlo v uplynulých dnech změnami. V systému stále můžete měřit akce na svém webu, ve své aplikaci, měřit telefonáty z reklam, případně importovat data z ostatních zdrojů. Avizované změny se týkají konverzních akcí, které můžete vytvářet pro svůj web nebo eshop. V následujících řádcích si v krátkosti následující změny popíšeme. Avizované změny můžeme rozdělit do tří hlavních skupin.
První skupinou je kategorie prodeje. Tento typ konverzních akcí, jak již název napovídá, má za úkol měřit akce související s prodejem na Vašem eshopu. V první konverzní skupině máte na výběr tyto konverzní akce:
- Nákup – tato konverze se do statistik započte v případě, že zákazník dokončí celý nákupní proces, tedy objedná zboží z Vašeho eshopu.
- Lze měřit i konverze, u kterých zákazník nedokončí celý nákupní proces, ale pouze vloží zboží do nákupního košíku. Pro měření takových akcí slouží konverzí bod „přidání do košíku“.
- Pokud chcete měřit nákupní fázi, ve které zákazník zahájí proces platby, využijte konverzní akci „přechod k dokončení nákupu“.
- Poslední konverzní akcí ve skupině prodeje je konverzní akce „předplatit“. Tato konverze bude započtena, pokud si zákazník předplatí službu nebo produkt, který nabízíte.
Druhá skupina konverzních akcí je zaměřena na potenciální zákazníky. V tomto případě není primárním účelem dokončení objednávky, nýbrž získání nových potenciálních zákazníků. V druhé skupině máte na výběr z těchto konverzních akcí:
- Odeslání formuláře pro zájemce – konverze se započte v případě, že někdo projeví zájem o Vaši firmu vyplněním formuláře.
- Rezervování schůzky – konverze se započte v případě, že si zákazník zarezervuje schůzku s Vaší firmou.
- Registrace – konverze vzniká ve chvíli, když se zákazník zaregistruje k odběru bezplatného zpravodaje nebo používání zkušební verze, vytvoří účet nebo se předběžně zaregistruje.
- Žádost o nabídku – pokud zákazník požádá o nabídku Vašeho produktu nebo služby, dojde k započtení konverze.
- Jak nás najdete – konverzní akce, která signalizuje, že někdo hledá adresu vaší firmy a zamýšlí Vás navštívit.
- Odchozí kliknutí – tento typ konverze se započítá ve chvíli, kdy potenciální zákazník klikne na partnerský web.
Do třetí a poslední skupiny můžeme zařadit všechny ostatní konverzní akce. Ve třetí skupině máme na výběr z těchto konverzních bodů:
- Kontakt – konverzní akce vzniká ve chvíli, kdy zákazník kontaktuje Vaši firmu prostřednictvím telefonu, SMS, e-mailu nebo chatu.
- Zobrazení stránky – pokud někdo zobrazí klíčovou stránku, kterou jste určili (článek nebo třeba detailní stránka produktu), dojde k započtení konverze.
Závěrem
Měření konverzí by mělo být povinností každého inzerenta, protože díky konverzím můžeme určit, zda jsou naše kampaně úspěšné či nikoliv. Nezapomínejte však na to, že konverze v Google Ads nejsou vždy přesné a reálný počet bude pravděpodobně vyšší než skutečně započítané konverze. Jedním z mnoha důvodů může být například, že zákazník klikne na Vaši reklamu, ale zboží si nekoupí online, nýbrž ho zakoupí v kamenné prodejně, kde má možnost si zboží prohlédnout. V takovém případě se samozřejmě konverze nezapočte, i když reálně proběhla.
Váháte, zda máte na svém webu správně nastavené konverze? Chcete s nastavením konverzí pomoci nebo poradit, co ještě vylepšit? Neváhejte nám napsat e-mail na info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na naších stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám co nejdříve ozveme.