Jen málokdo, kdo se pohybuje v online světě v Česku, nezná internetový srovnávač zboží Heureka. Jedná se o jeden z největších srovnávačů zboží v naší zemi. Součástí tohoto srovnávače je i jeho implementovaná služba “Ověřeno zákazníky”, v rámci níž dochází od 1. dubna 2021 k několika více či méně významným změnám pro inzerenty i zákazníky. Ačkoliv se to tak nemusí na první pohled zdát, pro většinu zákazníků jsou recenze tím prvořadým faktorem, podle kterého se při koupi rozhodují a až následně dochází k prověření cen zboží. Co se tedy od 1. dubna mění:
Dvojnásobný čas na získání potřebných recenzí. Eshop tedy nebude mít na získání recenzí 90 dní jako doposud, nýbrž 180 dní. Jak sama Heureka uvádí, tak každý kvalitní eshop by měl mít dostatek času na získání recenzí a touto změnou, to každému takovému eshopu umožní. Pro eshopy není jistě změna k zahození, protože získáním certifikátu se eshopu otevírají další možnosti k jeho rozvoji prostřednictvím doplňkových služeb, ať už jde o bidding, přístup ke službě Heureka Košík, možnost soutěžit o ShopRoku nebo například využívat Sortiment Report.
Prodloužení doby odeslání dotazníku. Od začátku dubna 2021 bude nově dotazník odesílán na základě tagu DELIVERY_DATE tedy dle reálné dostupnosti, která je Heurece zasílána pomocí dostupnostního feedu. Heureka si od tohoto kroku slibuje minimalizaci faktu, kdy je zákazníkovi odeslán dotazník ještě před tím, než mu dorazí zboží. To, zda bude tato úprava funkční i v reálném prostředí, ukáže až čas.
Jestliže informace o dostupnosti DELIVERY_DATE není eshopem zasílána pomocÍ skriptu “Ověřeno zákazníky”, dotazník se automaticky odešle 6 dní od zalogování objednávky do systému Heureka. Jinak řečeno, pokud inzerent (jeho eshop) posílá Heurece tagy DELIVERY_DATE a ITEM_ID v xml souboru a zároveň shodné ITEM_ID skriptem “Ověřeno zákazníky”, pak Heureka deklaruje, že odeslání dotazníku bude probíhat na základě následujícího principu:
- pokud je produkt dostupný do 1 dne (DELIVERY_DATE 0-1), tak dotazník Heureka bude odeslán za 6 dní.
- pokud je dostupnost produktu vyšší (DELIVERY_DATE 2 a více) bude k uvedené době přičteno 5 dní a dotazník bude následně odeslán. Je-li doba expedice Vašeho zboží 4 dny, tak k těmto čtyřem dnům Heureka přičte dalších pět a následně pošle dotazník.
- a konečně, pokud nezasíláte ve feedu tag DELIVERY_DATE, bude dotazník odeslán za 6 dní.
Pozdější ohodnocení produktu. Poslední novinka, která spatří světlo světa 1. dubna, bude zviditelněná možnost pozdějšího ohodnocení zakoupeného produktu, v emailu s dotazníkem.
Až čas ukáže, jestli nastolené změny splnily svůj cíl, kterým je poskytovat zákazníkům internetových obchodů možnost napsat relevantnější recenzi a kvalitním eshopům rozšířit cestu k získání certifikátu “Ověřeno zákazníky.”