Jak mít opravdu špatný firemní web (čtyři důrazná doporučení)

Co se v článku dozvíte:

  • jak vypadá opravdu špatný web
  • jak vypadá ten opravdu dobrý
  • na co si dát obzvlášť pozor
  • kde takový opravdu dobrý web vzít

Možná uvažujete o tom, jak zviditelnit svoje podnikání na internetu. Možná už se o to pokoušíte, ale ještě to není ono. Možná je to ono a tenhle článek vás jenom pobaví, ale možná v něm také najdete inspiraci k tomu, aby byl web vaší firmy skutečně… špatný 🙂

Pořádně to uživatelům zkomplikujte

Stále více uživatelů používá k procházení internetu mobilní telefony a jiná přenosná zařízení. U nich je důležité, aby se stránky načítaly rychle, daly se snadno ovládat a i na malých displejích vypadaly přehledně a lahodily oku. Pokud tedy chcete potenciální klienty svou webovou prezentací spolehlivě odradit, udělejte ji co nejnáročnější pro jejich hardware. Ať vaše stránky fungují jen na těch nejnabušenějších mašinách! Pro tento účel jsou zejména vhodné nejmodernější 3D animace, prostorové zvukové efekty, případně ovládání výhradně prostřednictvím helmy a rukavic na virtuální realitu. Pokud chcete, aby se k informacím o vás skoro nikdo nedostal, tohle je ta cesta.

Utopte je v textu!

Máte-li dojem, že hardwarová náročnost není tou pravou volbou pro vás, nezoufejte! Jsou i další způsoby, jak zákazníka webovkami odradit. Na internetu většinou hledáme konkrétní službu, produkt nebo informaci, nechceme moc přemýšlet, chceme kliknout tam, kam jsme zvyklí klikat, nechceme moc číst dlouhé statě… Už víte, kam to směřuje? Zahrňte návštěvníka tunami vysoce odborného, pokud možno nesrozumitelného textu! Hodně pomohou také grafy, vzorečky, rovnice nebo chemické vzorce hned na úvodní stránce. Nebo se prostě klidně vykecávejte! Vyhýbejte se podstatné informaci jako čert kříži a hlavně hned neprozraďte lidem to, co u vás hledají. Do půl minuty spolehlivě odejdou a už se nevrátí.

Nechte je bloudit

Trochu to souvisí s předchozím bodem. Při hledání služby, produktu nebo informace se nechceme zdržovat hledáním toho, kam kliknout, chceme se na stránce intuitivně orientovat. Taková věc se dá pokazit velmi jednoduše. Zapomeňte na Hlavní nabídku! Odkazy na jednotlivé sekce webu umístěte nenápadně do textu nebo je rozhoďte náhodně po stránce. Pokud je vůbec ještě někdo bude chtít hledat, určitě to nevydrží dlouho. Nebo nedělejte žádné, ať je váš web jedna nekonečně dlouhá stránka, kde bude muset návštěvník stále rolovat nahoru a dolů. To zvlášť ocení právě uživatelé mobilních zařízení. Když jim navíc nebude jasné, co se po kliknutí na náhodně nalezený odkaz vlastně doopravdy stane, máte vyhráno! Váš web velmi brzy zmatení a frustrovaní opustí.

Chvástejte se!

Firemní web by měl náležitě oslovit požadovanou cílovou skupinu, zaujmout ji a uspokojit její potřeby. Měl by také fungovat jako vizitka, kterou se firma prezentuje v online světě. A stejně jako tištěná vizitka by měl být zajímavý, ale vkusný, měl by poskytnout důležitou informaci, ale žádné nedůležité. Dobré weby to také skutečně dokážou. Pokud ovšem chcete, aby byl ten váš doopravdy špatný, na cílovou skupinu se vykašlete a udělejte ho takový, aby se líbil hlavně vám! Použijte své oblíbené barvy, nějaký legrační font, obrázek vaší kočky a odkazy na videa jiných roztomilých zvířátek. Vytahujte se! Lžete! Návštěvník to pozná a dá si na vás pozor. Pomůže také osvědčená, již dříve zmiňovaná tuna nicneříkajícího textu, v němž do sebemenšího detailu vychválíte především sami sebe. Vždyť je to krucinál fagot váš web a nikdo vám nebude říkat, jak by měl vypadat!

A teď už vážně:

Vypadá to možná jako legrace, ale firemní web může na tu špatnou stranu sklouznout poměrně snadno. Ono těch úskalí je totiž ve skutečnosti ještě mnohem víc. Stačí, abyste úplně nesledovali nejnovější trendy, propásli nějakou legislativní změnu… A pokud si toho vaši klienti všimnou dřív než vy, začnete rychle ztrácet body. Není proto od věci, pokud se do toho chcete pustit sami, používat pro tvorbu webů nejmodernější dostupné nástroje, které vám umožní stránky jednoduše vytvořit i udržovat. To dokáže například náš Webmium editor. Ještě lepší je pak samozřejmě přenechat starosti o firemní web partě odborníků, kteří tomu doopravdy rozumí. A když už jsme u toho, náš Webmium tým má opravdu bohaté zkušenosti s tvorbou a správou webů. Těch dobrých!

Copywriter / Tester / AI specialist | + příspěvky

Profesionální hnidopich a šťoural, který na testovaném softwaru nenechá nit suchou a v textu při korektuře objeví i věci, které většina ostatních ani nepovažuje za chybu. Příležitostný psavec a zarytý antiprogramátor, libující si v roli "blba", vůči němuž musí být software "blbuvzdorný". Nově také průzkumník rozvíjejícího se světa umělých inteligencí.

Ve volném čase převážně basák a náruživý pejskař.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru