Jak si založit web a nezkrachovat?

Nacházíte se v situaci, kdy dobře víte, že potřebujete nové webové stránky, případně obnovit zašlou slávu starší prezentace? Bojíte se však příliš vysokých nákladů, nebo prostě jen nechcete platit více, než je nutné? Společně se podíváme na nutné minimum, které je potřeba si pohlídat.

Jak správně odhadnout velikost webu?

Základem přehledných webových stránek, které zároveň dokáží v dostatečné šíři popsat Vaše služby a produkty, je vhodný návrh informační architektury. Je velmi důležité mít předem jasnou představu o tom, kolik podstránek Vaše webová prezentace bude potřebovat a jak budou společně jednotlivé podstránky komunikovat. Již při první konzultaci s našimi klienty bereme v potaz návrh konkrétních person, které nám pomohou naplánovat informační architekturu efektivně, předem odhalit potenciálně slabá místa a eliminovat je. Pokud tedy dostanete do rukou návrh dodavatele, důkladně si pohlídejte, aby pro Vaše služby a produkty bylo dostatek prostoru, myslete na pohyb Vaší cílové skupiny, rozhodovací a nákupní cesty a v neposlední řadě také prostor pro informace o Vás, Vaší vizi a dostatečných možnostech Vás kontaktovat, nebo najít. Neplaťte zbytečně více za nevyužitý prostor na Vašem webu.

Jak si vybrat to správné technické řešení?

Dříve byla situace na trhu poměrně jednoduchá. Nabízela se proti dnešnímu stavu pouze hrstka dostupných řešení. Trh se postupně plnil různými technickými řešeními, od redakčních systémů pro blogy a magazíny až po jednoduché frameworky pro tvorbu statických a postupně i dynamických webových prezentací. Ale jak se má běžný uživatel bez technických znalostí a odborných dovedností v takové nabídce vyznat? Velmi složitě. Předpokládejme, že již máte v ruce několik návrhů na různá technická řešení. Pojďme do nich vnést trochu světla selským rozumem. Pokud hledáte pouze jednoduchou firemní prezentaci o pár podstránkách, nedává příliš velký smysl stavět ho na poměrně robustním řešení jako je WordPress. Zbytečně ztratíte výhodu svižného načítání (i wordpress může být velmi svižný, ale vyžaduje to práci navíc). Stejně to platí obráceně, pokud potřebujete řešení pro navštěvovaný magazín o desítkách kategorií, tisících podstránek, tak se bez redakčního systému téměř jistě neobejdete. V obou scénářích může dojít k nemalé a zbytečné investici navíc.

Jak na výběr vhodného dodavatele?

Setkáte se s celou řadou firem, agentur, freelancerů, kteří nabízejí služby od tvorby webů až po marketing. V ideálním případě potřebujete najít dodavatele, který zvládne splnit nároky na nejlepší poměr cena/výkon. Důkladně zvažte, zda budete k nové webové prezentaci potřebovat i nějaké další služby, například v podobě marketingu, odborných konzultací, psaní textů. Freelancer, který pracuje sám na sebe může být vhodnou možností pokud potřebujete stlačit cenu na naprosté minimum, ale málokterý freelancer dokáže pojmout všechny obory od vývoje, přes marketing až po analytiku. Pravděpodobně k tomu bude muset přibrat freelancery kamarády a náklady rostou, projekt se zpožďuje, protože se dělí na jednotlivce a termíny hoří. Dalším problémem menších dodavatelů je dostupnost. Představte si, že Vám spadne web, nebo nebude fungovat objednávkový proces a Váš dodavatel bude zrovna na několikatýdenní dovolené bez přístupu k počítači či internetu. Zastupitelnost a rychlá odezva je výsadou větších týmů.

V tom do hry přicházíme my. Agentury a větší firmy zvládnou pokrýt všechny služby a díky sehranému týmu dodržet termíny a nabídnout transparentní spolupráci bez zbytečných nákladů navíc. Nejen, že máme vlastní řešení v podobě jednoduchého editoru a řady předpřipravených šablon pro statické stránky, jsme také velmi flexibilní v dodání webových stránek na jiných řešení třetích stran. Zvládneme Vám udělat jednoduchou firemní prezentaci, ale i robustní řešení pro Váš e-shop. Poskytneme také rádi nástroje klientům, kteří si rádi naklikají webové stránky sami, bez znalosti programování nebo grafiky. Umíme zkrotit i zmíněný WordPress, Webflow a navrhnout líbivé a zároveň svižné řešení pro Vaše podnikání. Po realizaci webu pomůžeme rovnou s indexací i kompletním marketingem. Mít vše pod jednou střechou se dlouhodobě vyplatí.

Mějte nad procesem tvorby webu kontrolu

Ve zdravém dodavatelském vztahu byste měli mít kontrolu nad tím, jak celý proces realizace probíhá. Možnost vidět výsledky jednotlivých etap a včas reagovat na fáze realizace. Ale pozor na extrémy, které překlápí spolupráci v kontraproduktivní proces, který frustruje obě strany a vede k nespokojenosti a propálené investici. Týmu, který vám s realizací pomáhá byste měli ve všech ohledech 100% důvěřovat a potřeba zasahovat do procesu by měla být co nejmenší. Na začátku je potřeba si důkladně ujasnit účel prezentace, jasně definovat směr designu, vycházet z dosavadních dat návštěvnosti a myslet na budoucí rozšiřitelnost. Na všechny tyto aspekty u nás v rámci našich dodávek webových stránek a dalších služeb hledíme a v jednotlivých etapách realizace máte vždy možnost sdělit zpětnou vazbu a ovlivnit tak výsledný produkt.

Myslete na rozšiřitelnost v budoucnu

V rozpočtu pro realizaci webových stránek by neměla chybět jedna podstatná kapitola. Tou je možnost rozšířit původní realizaci bez likvidačních nákladů. Nikdy nevíte, kdy se Vaše podnikání rozšíří, nebo se pod tlakem vlivu trhu rozroste o další cílové skupiny. Stejně jako může být flexibilní podnikání a obor, měl by být flexibilní i Váš web. Neexistuje horší situace, než ta, kdy budete uzamčení v dodaném řešení, bez možnosti si cokoliv dodat, rozšířit, upravit.

S naším editorem si vytvoříte webové stránky velmi snadno a rychle a nijak Vás neomezujeme v počtu podstránek. Můžete tak pružně reagovat na nároky podnikání, přidávat relevantní obsah a další podstránky bez omezení. Jediným nákladem ve Vašem rozpočtu je pouze Váš čas. 

Závěrem

Realizace webových stránek je disciplína, na které se dá vyhodit oknem opravdu nemalá investice. Pokud se celý proces od začátku až do konce nehlídá a nemá pevně dané mantinely, začnete velmi rychle platit za vícepráce, které by jinak nebyly nutné. Mějte pod kontrolou celý proces. Dohlížejte na jednotlivé etapy, dbejte na průběžném informování zásadních kroků, aby se nestalo, že se realizace stočí tam, kam nechcete. výsledkem Vám bude perfektní web, který funguje, ušetřené peníze a výborná spolupráce ze které budou obě strany těžit i do budoucna.

SEO/UX/Analytic Specialista | + příspěvky

SEO/UX/Analytic Specialista ✅ Překonávám bariéry a tvořím mosty mezi weby a jejich návštěvníky ✅

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru