Velikonoční duben odstartoval několika povedenými aprílovými žertíky. Pak už se nesl na vlně nové série Her o trůny. A v mezičase se objevilo pár novinek ze světa e-commerce. Jakých?
Ankety ve Stories reklamě
Instagram otevřel pro značky další možnost na vytunění své reklamy ve Stories. Nyní si do krátkého videa můžete kromě GIFů, hashtagů nebo mentions vložit i anketu. Dvě otázky a možnost hlasování pobídne lidi, aby vaši reklamu sledovali, a ještě vám dali užitečnou zpětnou vazbu. Jak anketu nastavit? V Ads Manageru vyberte Add an interactive poll a už se můžete ptát.
Změna metrik na Facebooku
Na konci dubna nasadil Facebook nové reklamní metriky. Inzerenti se rozloučili se Skórem relevantnosti a místo toho nyní mohou u svých reklam hlídat Hodnocení kvality, Hodnocení míry projeveného zájmu a Hodnocení konverzního poměru. Tyto metriky nabídnou ještě lepší přehled o výkonu reklamy.
Firemní centrum pro ochranu soukromí a používání dat, nové stránky od Facebooku
Další novinkou, kterou Facebook představil firmám a inzerentům jsou nové stránky Firemní centrum pro ochranu soukromí a používání dat. Na jednom místě teď hezky přehledně získáte veškeré informace o ochraně soukromí svého i svých fanoušků, GDPR, ale i o zásadách FB reklamy nebo smluvních podmínkách.
Heureka zjednodušuje administraci e-shopu
Největší český porovnávač zboží Heureka.cz představil nové administrativní rozhraní e-shopu. Prvním krokem celé modernizace je zjednodušení menu z 28 položek na 9. Přehlednější menu a nová navigace ušetří čas a usnadní práci.
Nový reklamní prostor v Google Mapách?
Google Mapy otevírá jedna miliarda uživatelů po celém světě. To je velmi lákavé číslo pro inzerci, co říkáte? Prozatím v Mapách fungují sponzorovaná místa a přímá reklama na webové stránky konkrétních lokalit. Google už aktivně hledá v Mapách nový prostor, který by pro inzerenty otevřel. A možná se blýská na lepší časy. Kromě navigace, která by neměla být nijak narušená, by se v Mapách pro reklamu našel prostor ve funkcích Personalizovaná doporučení, Vyhledávání v okolí a Firemní zápisy v okolí. Na nových inzertních plochách už se prý aktivně pracuje. Tak budeme držet palce, ať vše klapne co nejdřív.
Seznam dostal nové video formáty
Fandíte videoreklamě? Dobře děláte. Videa dneska frčí. Víte to vy, ví to i Seznam, a právě proto připravil pro své inzerenty nové formáty videí.
Vertikální videa s překryvnou vrstvou dostala parťáka bez překryvné vrstvy, který umožní doplnit do videa texty. Stopáž vertikálních videí nyní dosahuje 30 vteřin. A můžete bez problémů přidávat i zvukovou stopu.
Mobilní videa se změnila na Mobilní Outstream se třemi šablonami na výběr – videa 16:9 + statický banner, video 16:9 a video 1:1.
U všech těchto video formátů lze měřit metriky typu dokoukatelnost videa, zvuková stopa, spuštění videa, playtime i CTR.