Google je známý tím, že velmi často inovuje své aplikace. Někdy se jedná o změny revoluční, jindy méně revoluční. Aktuální novinkou je konec rozšířených textových reklam. Všimněte si, že již nyní, pokud chcete vytvořit reklamu ve vyhledávání, je Vám nejprve nabídnuta responzivní reklama ve vyhledávání. Pokud chcete klasickou rozšířenou reklamu, musíte se k ní proklikat skrz responzivní reklamu ve vyhledávání.
Proč tomu tak je?
Google argumentuje, že se mění způsob, jakým uživatelé na internetu vyhledávají. Podle jeho statistik je každý den 15 % vyhledávacích dotazů nových a nikdy nepoužitých. Je důležité, aby uživatelé mohli navazovat kontakt s firmami poskytujícími zboží nebo služby za pomoci relevantních sdělení v reklamách. Z tohoto důvodu také přistoupil k omezení klasických textových reklam na úkor těch responzivních. Responzivní reklamy v sobě skloubí Vaši kreativitu a výhody strojového učení. Google uvádí, že inzerenti, kteří přešli z klasických textových reklam na responzivní, při použití stejných podkladů, mají o 7 % více konverzí při podobné ceně za konverzi. Argumentace ve prospěch responzivních reklam ve vyhledávání se opírá nejen o vyšší výkon těchto reklam, ale také o jejich snadnější tvorbu.
Fungování responzivní reklamy ve vyhledávání
Ti, kteří používají responzivní reklamy, znají jejich fungování. Pro ty ostatní uvádím krátké shrnutí fungování těchto reklam. Responzivní reklamy fungují na základě různých Vámi zadaných nadpisů a popisů. Můžete do nich zadat až 15 nadpisů a 4 popisky. Google testuje různé kombinace těchto nadpisů a popisků tak, aby našel pro uživatele to nejrelevantnější možné sdělení. Responzivní reklamy také pracují s ukazatelem síly reklamy, který Vám napovídá, jak moc relevantní sdělení Vaše reklama obsahuje. K tomu, aby Google našel relevantní kombinaci nadpisů a popisů do reklamy, využívá strojového učení.
Co se stane s reklamami ve vyhledávání?
Nastává zásadní otázka, co se stane s již vytvořenými rozšířenými reklamy po 30. červnu roku 2022. Po tomto datu již nebude možné vytvářet ani upravovat klasické textové reklamy. Již vytvořené reklamy se budou dále zobrazovat a inzerent nepřijde o jejich statistiky. V případě potřeby budete mít možnost reklamy ve vyhledávání pozastavit a znovu spustit. Na tomto místě je dobré poznamenat, že opatření se nedotkne dynamických reklam ve vyhledávání. Inzerent bude mít také nadále možnost vytvářet a upravovat reklamy pro volání.
Závěrem
Vnímavého čtenáře jistě napadlo, že celá “novinka” týkající se zrušení rozšířených textových reklam, souvisí s plánovanou automatizací v Google Ads. Je pravda, že automatizace se dotýká všech odvětví a nejinak tomu je i v oblasti online marketingu, nicméně s responzivními reklamami opět inzerent ztrácí kousek kontroly nad výsledným zobrazováním reklam. Nechme se překvapit, zda dané omezení bude ku prospěchu inzerentům či nikoliv. To nám ukáže, až čas.
Potřebujete i Vy vytvořit reklamy v Google Ads? Neváhejte a napište nám e-mail na info@webmium.cz. Dále nás můžete kontaktovat pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt nebo na telefonním čísle naší podpory +420 605 99 44 66 a my se Vám co nejdříve ozveme.