Reklamy na kryptoměnu
Ve Spojených státech od 3. srpna 2021 Google povolí reklamu na kryptoměnu. To s sebou nese zpřísnění podmínek, inzerenti budou muset dodržovat určitá pravidla a být certifikováni Googlem. Přihláška bude zveřejněna 8. července 2021, žádné certifikace před tímto datem nebudou brány v úvahu.
https://www.seroundtable.com/google-ads-allow-cryptocurrency-ads-31529.html
Automatické rozšíření o lokalitu
Google oznámil, že do reklam může automaticky přidat rozšíření o lokalitu. Pokud ve svém účtu nemáte zadaná žádná místa, může je Google přiřadit ke známým místům.
https://www.seroundtable.com/google-ads-auto-location-extensions-31558.html
Google Ads API verze 8.0
Google vydal novou verzi 8.0 Google Ads API, která obsahuje spoustu nových funkcí. Například strategie nabídek napříč účty nebo nový zdroj Accessible Bidding Strategy a je jich mnohem a mnohem více. Celý seznam naleznete v odkazu níže.
https://searchengineland.com/google-released-google-ads-api-version-8-0-349446
Kreativní studio Google Ads
Google spustil unikátní projekt pro vytváření videoreklam a grafických zvukových reklam. Jmenuje se Ads Creative Studio a spojuje celou řadu nástrojů, které jste mohli dříve najít na YouTube, Display & Video 360 a Campaign Manager 360.
https://www.seroundtable.com/google-ads-creative-studio-31651.html
Google odkládá blokování cookies třetích stran
Google oznámil, že odkládá své plány s blokováním cookies třetích stran do konce roku 2023. Také pozastaví testování FLoC. Následné spuštění bude probíhat ve dvou fázích.
https://www.seroundtable.com/google-delays-plans-to-block-cookies-pauses-floc-31657.html
Rozšíření o související videa
Tato rozšíření jsou nyní dostupná globálně pro všechny inzerenty Google Ads. To znamená, že pod videoreklamou v mobilní aplikaci YouTube se Vám může zobrazit seznam dvou až pěti souvisejících videí. Související videa si vyberete Vy sami a nastavíte je v sekci Nastavení kampaně. Můžete tak více upoutat své diváky.
https://support.google.com/google-ads/answer/10746067
Videokampaně vyzývající k akci
Nově budou mít tyto videokampaně zavedené skóre optimalizace. To Vám pomůže zvýšit výkon kampaní. Stejně, jako je tomu u ostatních kampaní, bude se výkon pohybovat v rozmezí 0% až 100%. U videokampaní vyzývajících k akci bude nové doporučení a to takové, které Vám pomůže dodržovat doporučené postupy, aby Vaše kampaň byla co nejúčinnější.
https://support.google.com/google-ads/answer/10773813
Konec TrueView reklamy
Inzerenti budou moci vytvářet reklamy TrueView pro akce pouze do 30. Září 2021. Začátkem roku 2022 budou tyto reklamy převedeny na Videokampaně. Videokampaně totiž přinášejí o 20% více konverzí a kromě toho můžete využít mnohem více formátů reklam.
Reklamy na falešných zpravodajských webech
Nová data ukazují, že pokud inzerenti nevěnují dostatečnou pozornost svým vylučujícím seznamům, může se stát, že jejich reklamy se až z poloviny mohou objevovat u falešných online zpráv. Dle vědců to opravdu může být až 48% provozu reklam.
Zjednodušení reklam na YouTube
Google zjednodušuje vytváření reklam na YouTube pro malé a střední podniky. Nový pracovní postup je celosvětově dostupný pro mobilní zařízení i počítače. Inzerenti tak mohou zahájit vytvoření reklamy jednoduše přidáním videa, výběrem publika a stanovením rozpočtu. Spolu s novým postupem zavádí také zjednodušený řídící panel metrik kampaně.
https://searchengineland.com/google-simplifies-youtube-ad-creation-for-smbs-349736
Konec klíčových slov s modifikátorem volné shody od července
Do konce července 2021 bude Google postupně ukončovat podporu klíčových slov s modifikátorem volné shody. Takováto klíčová slova již nebude možné vytvářet. Inzerenti však stále mohou upravovat atributy svých klíčových slov – například stav nebo nabídku.
Na závěr jen informace o konaném Sklik expert fóru 2021, které proběhlo 10.6.2021 a představilo spoustu novinek, které Sklik chystá. Mezi ně patří například porovnávání období pomocí grafu nebo propojení Skliku a Zboží.cz. Máme se na co těšit.