Komunikace je základem každého vztahu. Tedy i toho mezi firmou a zákazníkem. Lidé od vás čekají, že jim ukážete, co je u vás nového, upozorníte je na probíhající akci nebo jim prostě jen popřejete hezké svátky. Mimochodem, máte už připravenou Velikonoční zdravici? My ano, už dávno. Navíc si u nás můžete vykoledovat 3 měsíce správy online propagace ZDARMA. Ale už jen do 22. 4. 2019, tak honem tam a zkuste své štěstí.
Jestliže doteď se zákazníky komunikujete pouze prostřednictvím e-mailu, je nejvyšší čas se poohlédnout po modernějším, a hlavně efektivnějším způsobu, kde s lidmi budovat vztah. Zaměřte svoji pozornost na messenger. Už dávno to není jen aplikace, kde se s přáteli domlouváte, kdy půjdete na kafčo nebo je poveselíte vtipným videem. Messenger je nový komunikační kanál, který by si každá firma, která se chce v současné době prosadit, měla naučit používat.
Kde se s messenger botem potkat?
S messenger botem jste se už stoprocentně setkali i vy. Kde ho lze potkat? Na webech, e-shopech i sociálních sítích. Facebookový uživatel se do kontaktu s messenger botem většinou dostane sám v momentě, kdy zahájí komunikaci s nějakou firemní stránkou. To ale není jediná možnost. Messenger bot se k vám dostane i prostřednictvím Facebookových komentářů. Už se vám někdy stalo, že jste něco okomentovali a na základě toho vás kontaktoval Messenger bot?
Messenger versus e-mail
Jak si vede messenger versus e-mail nejlépe ukazují statistiky. Pojďme se na ně v rychlosti podívat. V roce 2017 messenger bot s průměrnou mírou otevření 80 % výrazně převálcoval otevřenou e-mailovou poštu s výslednými 23 procenty. I u míry prokliku vede messenger 30 % : 3,3 %. Dost podstatné rozdíly, že?
Trend rychlé komunikace stále stoupá a spolu s ním i procentuální rozdíl mezi messengery a e-maily. Obecně si tedy chatovací aplikace, nejen messenger, získávají nové uživatele každý den a celkové číslo tak nezastavitelně roste. Jestli jste digitální podnikatel nebo marketér, tak byste messenger bota rozhodně neměli ignorovat.
Co messenger umí?
Ať už jde o ManyChat nebo jinou platformu, kde lze messenger bota vytvořit, získáte tak skvělého pomocníka nejen na Facebooku, ale i na webových stránkách firmy.
Sběr dat o uživateli
Bot dokáže data, které vám uživatel poskytne, vložit do tabulky Excelu a vy s nimi pak můžete dále pracovat. Ať už je to email, datum narození nebo například oblíbená barva bot.
Broadcasting
Se sběrem dat souvisí i broadcasting, možnost zasílání hromadných zpráv. Bot na základě získaných dat dokáže rozeslat hromadnou zprávu vybraným uživatelům. Co třeba potěšit své zákazníky přáním v den jejich jmenin nebo narozeninovým slevovým kódem, který využijí na vašem e-shopu?
Nákupní rádce
Messenger bota lze také použít jako nákupního rádce, který zákazníkům poradí nejrelevantnější produkt na základě předešlých otázek. Znáte to, když vám někdo poradí, jste k uskutečnění nákupu hned o krok blíž.
Messenger bot snadno a rychle
Messenger kód pro Facebook
Facebook umožňuje vygenerovat i vlastní Messenger kód, což je kód QR, kterým se uživatel dostane právě k chatu s messenger botem. Tento kód má nejlepší použití zejména na trzích. Návštěvník vašeho stánku si chytrým telefonem načte QR kód a v cuku letu je na vašich FB stránkách.
Ikonka na webu
Svého bota si můžete umístit i na web, kde dobře poslouží jako customer chat. Implementace je velmi jednoduchá. Stačí v ManyChatu vygenerovat kód a ten vložit na své stránky.
Co vy a chatovací aplikace? Chatbota znáte jen odjinud, ale teď chcete svého vlastního? Takového, který vám pomůže nejen s facebookovým marketingem? Nemáte ale na jeho přípravu čas nebo si nejste tak úplně jistí co, kde a jak? Nevadí. Pomůžeme vám s jeho vytvoření. A přesně na míru vašeho brandu.
SoMe Specialist & Content Creator ⚡️| Novinky ze socials 💡| WhatsApp pro ty, kteří chtějí vědět o novinkách jako první👇🏼 400+ členů 🔥