Kredity na reklamu jsou tady
Úvodem jedna skvělá zpráva. Google již začal vyplácet kredity na reklamu pro malé a střední firmy, které byly zasaženy pandemií. Kredit byl připsán automaticky a jeho výše je určena dle dřívější útraty v Google Ads. Google tak nabídl celkem 340 milionů dolarů pro zákazníky z celého světa.
Zdroj: https://support.google.com/google-ads/answer
Reklamní e-maily zasílané z Facebooku
Nyní mohou ve Vaší schránce přistát reklamní sdělení zaslané Facebookem. Nový nástroj, který umožní rozesílání, není vůbec nic složitého a je to příležitost pro firmy, které nemají žádnou zkušenost s e-mailing marketingem a mohou tak oslovit lidi s podobnými zálibami.
Zdroj: https://newsfeed.cz/facebook-stranky-budou-moci-posilat-reklamni-e-maily
U konverzí budou vysvětlivky výrazných změn
Ve vyhledávací síti v kampaních s ruční CPC a vylepšenou CPC budou nyní vysvětlivky výrazných změn u konverzí. Díky tomu můžete diagnostikovat příčinu změny objemu konverzí a lépe s kampaní pracovat. Stejně tak je již možné sledovat změny v prokliku, zobrazení nebo změny nákladů. Stačí si porovnat dvě po sobě jdoucí období stejné délky.
Zdroj: https://newsfeed.cz/facebook-stranky-budou-moci-posilat-reklamni-e-maily
Reklamy v IGTV
Videoreklamy se už prokousaly do IGTV. Zatím je může využít jen určitý okruh uživatelů. Jako jsou firmy Puma, Sephora nebo Ikea. Jsou optimalizované pro mobilní zařízení a jejich délka bude do 15 sekund. Tvůrci videí by měli získat 55% podíl ze všech reklam. Mají tak vysokou motivaci k vytváření obsahu v IGTV a přilákat zkušené a dobré tvůrce. Ideální prostor, kde zobrazovat reklamu a hlavně, kde zpeněžit peníze.
Zdroj: https://newsfeed.cz/reklamy-prichazi-i-do-igtv
Plánovač klíčových slov v novém
Nová funkce se jmenuje zpřesnění klíčových slov. Rozdělí Vám návrhy slov do skupin dle různých atributů jako je barva, velikost, typ nebo značka. Podle požadovaných atributů si vyfiltrujete návrhy, které jsou pro Vás relevantní.
Zdroj: https://support.google.com/google-ads/answer
Využití věku, pohlaví, rodičovského stavu a PSČ? Zakázáno
Do konce roku 2020 začne platit zákaz využití věku, pohlaví, rodičovského stavu a PSČ pro cílení v oblasti úroků, bydlení a zaměstnání. Doplňuje to zákazy jako například cílení na základě rasy nebo náboženství. Zákaz bude zatím platit v USA a Kanadě.
Zdroj: https://searchengineland.com/google-to-prohibit-demographic-zip-code
Prokliky zdarma u Smart kampaní
U plně automatizovaných kampaní neboli Smart kampaní v Google Maps jsou nyní prokliky zdarma stejně jako volání nebo jiné interakce. A to až do konce září 2020. Od Googlu je to další pomoc pro malé podnikatele, kteří se po dlouhé odmlce opět probouzejí k životu.
A Smart kampaně ještě jednou.
Smart kampaň půjde vytvořit přímo z mobilní aplikace Google Ads. Půjde tak vytvořit kampaň během několika minut. Dostupné zatím jen zahraničí.
Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/google-is-offering-businesses-free-promotion
Pryč s Clickbaitem
Reklamy s Clickbaitovými texty a obrázky budou od června zamítány. Clickbait je reklama s návnadou na kliknutí ať už formou obrázku nebo textu. Obrázky částí těla, katastrof nebo obrázky typu “před a po“. Reklamní texty typu “Kliknutím zjistíte více“ nebo texty s úmyslem vyvolat obavu, která následně vyvolá zájem o propagovanou věc.
Zdroj: https://searchengineland.com/googles-shocking-ad-ban-its-clickbait
Instagram testuje…
… a to skvělou novinku, jako je označování produktů přímo v textu příspěvku. Budete se tak moci prokliknout z příspěvku přímo na stránku, kde můžete hned nakupovat. Samozřejmě za účelem zvýšení prodejů. Zatím se testuje jen s vybranými účty, ale já doufám, že se brzy objeví i pro ostatní.
Zdroj: https://newsfeed.cz/instagram-testuje-oznacovani-produktu-v-textu-prispevku
Facebook testuje…
O testování mid-roll reklamy během živého vysílání jsme Vás informovali již minulý měsíc. Nyní je novinkou to, že se reklamy rozšiřují na všechny druhy video obsahu. Přeskočit půjdou po 5 vteřinách a dlouhé mohou být až 15 vteřin.
Zdroj: https://newsfeed.cz/facebook-rozsiril-test-reklam-uprostred-videi
Marketplace už nebude jen k obchodování mezi uživateli
Marketplace je místo, kde mezi sebou uživatelé prodávají a nakupují. Nově zde mohou produkty nabízet i firmy. Jsou tu nízké poplatky, jednoduchá registrace a navíc díky Marketplace se Vám nabízí prodejní prostor na Instagramu. Dostupné zatím jen v USA.
Zdroj: https://newsfeed.cz/marketplace-se-otevira-firmam-a-jejich-produktum
Bezplatná platforma od Microsoftu
Microsoft představil platformu pro správu kampaní ve vyhledávání a v sociálních sítích pro malé a střední firmy. Těm to pomůže spravovat kampaně ve více sítích z jednoho místa. Spravovat kampaně mohou uživatelé napříč reklamními systémy Microsoft, Twitter, Google a Instagram a Facebook.
Zdroj: https://searchengineland.com/microsoft-digital-marketing
Reklama na Instagramu bez nutnosti Facebooku
Pokud si chcete vytvořit reklamní kampaň na Instagramu, nemusíte mít nutně propojení s Facebookovým účtem. Nutností ale bude to, že jste zatím nepropagovali žádný příspěvek. Samozřejmě pokud chcete inzerovat napříč všemi aplikacemi od Facebooku, propojení mít musíte. Je dobré ale vědět, že to jde i bez něho.
Zdroj: https://newsfeed.cz/instagram-reklamu-pujde-vytvorit-i-bez-propojeni-s-facebook-uctem
Sklik – Videoformát jménem Outstream
Nový videoformát Outstream, který se bude zobrazovat v těle stránky s obsahem. Ideální pro zasažení širokého počtu uživatelů. Oproti Instreamu je jednodušší na výrobu, a s tím jsou i spojené nižší náklady. Navíc je Outstream je vhodný pro všechny obory.
Zdroj: https://blog.seznam.cz/2020/06/outstream-je-vhodny-pro-kazdeho-klienta/
Discovery Ads jsou dostupné globálně
Kampaně Discovery Ads jsou nyní dostupné celosvětově napříč všemi účty. Zobrazovat se budou na YouTube, v Discovery feedu nebo v Gmailu. Zatím to vypadá, že přináší dobré výsledky a stále se zlepšují.
Zdroj: https://searchengineland.com/google-is-coming-for-facebook-budgets
Neplacené produktové reklamy
O zobrazování neplacených reklam na záložce Shopping jsme Vás již informovali. Tyto neplacené reklamy zaznamenaly velký úspěch. A proto se během léta začnou zobrazovat i na stránce s výsledky vyhledávání. Možné to bude zatím jen v USA.
Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/google-shopping-ads-are-free
Novinky z video kampaní
- Zahrnutí YouTube do přehledu atribuce – k lepšímu přehledu, odkud pocházejí konverze.
- Přidání formuláře u TrueView for Action kampaní – pro získávání potenciálních zákazníků.
- TrueView for Action a propojení s Merchant Center – doplnění videoreklamy o obrázky.
- Video Action Campaigns – snadnější způsob, jak dosáhnout více konverzí.
Zdroj: https://blog.google/products/ads/new-ways-to-drive-action
Tak příští měsíc na shledanou.