Květen přinesl několik zásadních změn v oblasti optimalizace pro vyhledávače (SEO), které mohou ovlivnit online strategie. Mezi nejdůležitější patří únik dokumentace k Search API od Googlu. V tomto článku vám přinášíme přehled těch nejdůležitějších novinek a jejich dopadů na SEO, abyste mohli udržet svou strategii vždy aktuální.
Google aktualizuje svůj algoritmus v boji se spamem
20. června oznámil Google další z mnoha průběžných aktualizací svého algoritmu. Tentokrát se zaměřil na další vylepšení v rámci boje proti spamu ve výsledcích vyhledávání. Barry Schwartz se v rámci diskuse pod příspěvkem na sociální síti X zeptal Googlu, zda se jedná o nějakou korekci nedávné velké aktualizace v rámci reputace webů. Google na to odvětil, že v žádném případě. Aktualizace bude jako vždy probíhat několik málo týdnů, doporučujeme tak sledovat výkon vašich webů.
Návštěvnost Redditu se meziročně zvedla o 39%
Možná se ptáte, proč nás v rámci SEO vůbec zajímá návštěvnost Redditu a jeho výkon ve vyhledávání. Zajímá nás od té doby, kdy se Reddit upsal Googlu a jeho obsah se začal ve vyhledávání objevovat daleko častěji, než obvykle. Kolují tak zvěsti, mnohde podložené i daty, že Google vědomě protěžuje Reddit ve výsledcích vyhledávání. To samozřejmě negativně ovlivňuje konkurenční projekty. Nyní se dostala ven čísla o stavu návštěvnosti v porovnání s loňským rokem. Reddit rostl o celkem neuvěřitelných 39%. To je u tak velkého a již zavedeného projektu opravdu hodně. Nese to sebou ale i pozitiva. Firmy mohou využít Reddit ke svým marketingovým strategiím. My už nějaké konkrétní pracujeme, ale co vy? Využijete vzestup Redditu ke své propagaci než ho zakážou?
Velký květnový únik dokumentace Search API od Googlu
Květen se ve světě SEO skloňoval zejména kvůli velkému úniku dokumentace Googlu k Search API. Tato událost poměrně razantně zatřásla základy SEO. Nicméně pouze povrchově. Z průzkumu reakcí specialistů vzešlo, že jen naprosté minimum měnilo na základě úniku své strategie. Z úniku sice vyplynuly některé informace, které upřesnily naše domněnky, ale zároveň únik potvrdil, že nám dlouhodobě Google v mnoha ohledech tak trochu lže, nebo minimálně úmyslně mlží o svém přístupu a fungování vyhledávacích a hodnotících algoritmů. Dokumentace obsahovala 2500 stránek obsahu a více než 14000 parametrů, ať už hodnotících či jiných. Navíc se dle dostupných dat jedná o velmi čerstvou verzi. Více jsme se o úniku rozepsali zde https://www.webmium.cz/blog/unik-dokumentace-google-search/
Google nasadil do výsledků vyhledávání nový filtr “Web”
Tento nový filtr má za úkol z výsledků vyhledávání vyfiltrovat všechny výsledky v čistě textové podobě. Dostanete tak seznam výsledků očištěný od různých snippetů a rozšířených výsledků včetně produktových oken. Použít ho můžete kliknutím na položku “Web” v nabídce pod vyhledávacím oknem ve výsledcích vyhledávání.
Tato varianta výsledků může vyhovovat hlavně návštěvníkům, kteří nemají rádi vizuální šum v aktuálních výsledcích a raději používají klasické organické pozice, na které jsou zvyklí ze starých časů.
SEO/UX/Analytic Specialista ✅ Překonávám bariéry a tvořím mosty mezi weby a jejich návštěvníky ✅