Novinky v SEO červen 2024

Přinášíme SEO novinky ve formě našeho pravidelného měsíčníku. Tentokrát za uplynulý měsíc červen. Podíváme se na právě dokončený spam update ze strany Google, konec zkracovače URL od Google, informace o nadcházejícím Google Core updatu a potvrzení Googlu ohledně boostu tzv. ccTLD domén.

Červnový Spam Update je za námi

Google dokončil rollout zatím posledního Spam Updatu pro výsledky svého vyhledávání. Celý update se soustředil zejména na weby, které jasně porušují pravidla Googlu pro označení za spam. Celkem běžel update přesně týden, tedy 7 dní. Během tohoto updatu jste mohli zaznamenat menší či větší fluktuace na pozicích. Je důležité dodat, že tento update neměl nic společného s funkcí algoritmů ovlivňujících reputace webů. Šlo opravdu o čisté penalizování z pohledu porušování pravidel pro spam. Nejčastěji se Spam Updaty zaměřují na automaticky generované weby, nakoupené odkazy za účelem manipulace hodnocení, nekvalitní nebo jen velmi stručný obsah a v neposlední řadě i pokusy o několikanásobné přesměrování za účelem podvodu nebo matení návštěvníků. Skloňují se i dopady na AI obsah, ale ten zatím stále zůstává na svých pozicích, pokud je opravdu kvalitní a hodnotný.

zdroj: https://www.searchenginejournal.com/google-completes-june-2024-spam-update-rollout/520946/

Populární zkracovač URL končí

Po 25. srpnu 2025 vám přestanou fungovat všechny odkazy, ve kterých pracujete se zkrácenou variantou URL ze zkracovače Google. Služba goo.gl, tak jak ji známe je tu s námi od roku 2019, kdy nahradila stejnou službu. Google tak ukončuje i tohoto nástupce. Od 23. srpna 2024 začne Google u všech URL ze zkracovače ukazovat před přesměrováním informaci o konci nástroje. Jakmile dojde k ukončení, všechny tyto URL budou vyhazovat chybovou hlášku 404.

Dle dostupných statistik využívá zkracovač téměř 4 miliardy odkazů, historicky dokonce 36 miliard. A to jistě nejsou zdaleka všechny. Doporučujeme tak zkontrolovat, zda tento zkracovač někde aktivně využíváte a včas ho nahradit.

zdroj: https://www.seroundtable.com/google-goo-gl-urls-to-404-37758.html

Google boostuje domény s národní koncovkou

V rámci diskuze na sociálních sítích se objevila otázka na přístup Googlu k doménám s koncovkami národů. Tzv. ccTLD domény, tedy domény, které končí například .cz nebo .de a další, jsou pro Google primárním hodnotícím prvkem pro lokální vyhledávání. To se projevuje hlavně v situacích, kdy například někdo v Česku vyhledává v českém jazyce. Google tak preferuje zejména domény s koncovkou .cz pokud se nenajde relevantnější výsledek z jiné, obecnější domény. Souvisí to tak s algoritmy spojenými s lokálním vyhledáváním a cílením. Je důležité dodat, že samotná koncovka domény nemá větší váhu, než spojení jazyka na webu a jazyka vyhledávání. Tím pádem se nemusí nutně děsit majitelé jiných TLD než je .cz, kteří cílí na české návštěvníky.

zdroj: https://www.searchenginejournal.com/google-confirms-ranking-preference/522477/

Nový Core Update je již za dveřmi

Komunitou SEO se nese velmi konkrétní informace o nadcházejícím Core Updatu z dílny Google. Přijít by měl v rámci několika příštích týdnů. Přesnější termín se velmi špatně odhaduje, protože vydání předchází interní testování a celá řada dalších příprav. V případě dalších informací vás budeme samozřejmě informovat, tak nezapomeňte pravidelně sledovat novinky. 

zdroj: https://www.seroundtable.com/google-core-update-expected-in-coming-weeks-37739.html

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru