Novinky v SEO duben 2024

Měsíc zase utekl jako voda a my jsme zpět se svými novinkami ze světa SEO. Pravidelně sledujeme dění ve vyhledávání a neunikne nám nic, co by mohlo pozitivně či negativně ovlivnit organický výkon vašeho webu či e-shopu. Pojďme společně na to.

OpenAI plánuje zveřejňovat odkazy na zdroje

Funkce, kterou už od svého příchodu nabízel například Bing, má přijít do odpovědí umělé inteligence ChatGPT od OpenAI v dohledné době. Stát se tak má na základě uzavřené dohody o obsahu s velkými vydavatelskými a mediálními domy v rámci celého světa. Výměnou za takové privilegium umožní média robotům ChatGPT trénovat na jejich textech. Celá spolupráce by se v ChatGPT měla projevit formou tzv. citací, neboli úryvků z konkrétních zdrojů včetně uvedení zdroje samotného.

To je velká příležitost pro vydavatele a samotné SEO. Zatím tedy neznáme technické podrobnosti zmíněných odkazů. Vyvstává z toho řada dalších otázek. Bude se to tedy týkat pouze vydavatelů v rámci uzavřené dohody? Překlopí tuto funkci ChatGPT i do chystaného vyhledávače? Bude možnost dostat se výměnou za tréninková data do této spolupráce i pro ostatní v globálním měřítku? Jak se vyrovnají zapojení vydavatelé s tím, že ChatGPT bude konkurenci posílat nemalý traffic navíc? No, jsme zvědaví, stejně jako vy.

zdroj: https://www.searchenginejournal.com/openai-to-show-content-links-in-response-to-queries/515214/

Google znemožnil manuální přidání obsahu do Google News

Pokud se na poli publikování obsahu, ať už toho zpravodajského nebo jakéhokoliv jiného, pohybujete, tak jste se již setkali s možností zapojit se do vydavatelské platformy od společnosti Google. Jednalo se o Google Publisher Center a obsah vycházel v rámci Google News kanálů. Dosud jste mohli vlastním přičiněním přidávat obsah manuálně v rámci administrace centra. To se ale v posledních dnech změnilo. Google tuto možnost úplně vypnul a nechal se slyšet, že si začne obsah do Google News vybírat sám tak, aby byl obsah více inkluzivní a relevantní.

zdroj: https://www.searchenginejournal.com/google-news-deletes-manual-submission-option/515094/

Google aktualizoval seznam svých IP adres

Pokud se v oboru pohybujete již delší dobu, jistě jste se setkali s občasným problémem blokování IP adres Google a tím znemožnění přístupu robotům. Velmi často se to stane omylem, nebo špatně nastavenými vnitřními bezpečnostními předpisy dodavatele webového řešení. Nicméně přijde se na to až v momentu, kdy to začne způsobovat nemalé škody v podobě ztráty potenciálního trafficu nebo růstu projektu. Tento problém znemožní i relevantní sběr dat a jejich vyhodnocení.

Google jednou za čas obmění svůj seznam IP adres, které využívá k procházení internetu. Stalo se tak i nyní jen před několika málo dny. Doporučujeme seznam IP předat na poskytovatele vašeho webového řešení a zkontrolovat, že nedojde k nějakému nechtěnému zablokování na vaší straně. Níže poskytujeme odkazy na oba dosud známé a relevantní seznamy IP adres.

https://developers.google.com/static/search/apis/ipranges/user-triggered-fetchers.json
https://developers.google.com/static/search/apis/ipranges/user-triggered-fetchers-google.json

zdroj: https://www.seroundtable.com/google-update-googlebots-ip-addresses-34702.html

Google potvrdil, že zpětné odkazy nejsou tak důležité

Linkbuilding, neboli tvorba a správa portfolia zpětných odkazů a po více než desetiletí stala denní chlebem nás, SEO specialistů. Různí specialisté a propagátoři zpětným odkazům přisuzují větší či menší váhu dle toho, jakou s nimi mají zkušenost, nebo co si o nich přečetli.

Google se i v minulosti nechal opakovaně slyšet, aby se specialisté nezaměřovali primárně na zpětné odkazy. Jejich role zkrátka v čase postupně klesá. Osobně s tím souhlasím. Zpětným odkazům přisuzuji také stále menší hodnotu a těm placeným, v obsahu, který nikdo nenavštěvuje, dokonce hodnotu nulovou. Trh s takovými bezcennými odkazy je bohužel příliš velký a Google boj s takovými odkazy bohužel nevyhrává a nikdy vyhrávat nebude. Jedinou cestou je právě snižování vlivu takových odkazů. Velmi dlouho už dochází ke značnému zneužívání zpětných odkazů k umělému ovlivnění výsledků vyhledávání a to je v rozporu s celou myšlenkou vyhledávání jako takového. Bude zajímavé sledovat, jak se Google postaví k odkazům nadále. Zda od nich v nějaké formě neupustí například úplně. Necháme se překvapit. Každopádně doporučuji nesázet pouze na jednu kartu.

zdroj: https://x.com/patrickstox/status/1781349615465304466

Další články : SEO novinky

Chcete maximálně posunout Váš web výše?

SEO/UX/Analytic Specialista | + příspěvky

SEO/UX/Analytic Specialista ✅ Překonávám bariéry a tvořím mosty mezi weby a jejich návštěvníky ✅

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru