Sdílení remarketingových seznamů
Ve svých účtech správce si nyní můžete aktivovat sdílení publik. Při aktivaci této služby budete automaticky všechny remarketingové seznamy sdílet s účtem správce. Nemusíte tedy vytvářet nové seznamy nebo je v jednotlivých účtech vybírat ručně
Více informací zde: https://searchengineland.com/google-ads-continuous-audience-sharing-is-now-available-from-sub-accounts-347534
Aktualizace v Merchant Center
Aktualizace je zaměřená na zlepšení informací o produktech.
Změny platné od 6. dubna 2021
- Kontrola cen – cena v produktových datech musí odpovídat ceně na webových stránkách
- Dodací lhůta pro region – dodací lhůty pro konkrétní region lze určit na úrovni položky pomocí podatributů
- Předobjednávky – informace zákazníkům, kdy bude zboží opět k dispozici
- Nový atribut k označení velikosti oblečení – velikost „nadrozměrná“ již není akceptována
- Produkty s platebními možnosti, které cílí do více zemí, budou zamítnuty. Nyní musíte produkt duplikovat a poskytnout ho v samostatném zdroji
Změny platné od 15. června 2021
- Nutnost správné identifikace produktů – Google může zamítnout produkty se stejným číslem výrobce a kombinací značky
- Přidání časového pásma k atributům data a času
Změny platné od 15. září 2021
- Podatribut země dopravy – v případě prodeje ve více než jedné zemi
Více informací zde: https://www.seroundtable.com/google-merchant-center-product-data-specification-changes-31215.html
Automaticky aplikovaná doporučení Google Ads
Při aktivaci této funkce můžete kampaně optimalizovat s úsporou času a k tomu efektivně. Aktuálně je k dispozici více jak 17 automatizovaných doporučení. Ne vždy ale musí být tato doporučení opravdu efektivní, záleží na Vás, zda si tuto službu povolíte či nikoliv.
Více informací zde: https://www.seroundtable.com/google-ads-apply-recommendations-automatically-31251.html
Stránka Statistiky pro všechny
Ve Statistikách můžete nalézt trendy ušité přímo na míru Vaší firmě, aby jste mohli dobře a efektivně rozhodovat o marketingové strategii. Původně spuštěno pouze ve vybraných zemích v beta verzi, od 14. dubna dostupné pro všechny inzerenty.
Více informací zde: https://support.google.com/google-ads/answer/10568762
Seznam dynamických vyloučení
Google chce zavést seznam dynamického vylučování, který umožní vyhnout se zobrazení reklamy u obsahu, který neodpovídá Vaší kampani nebo značce. Seznam bude možné vytvořit vlastní nebo použít seznamy třetích stran.
Více informací zde: https://searchengineland.com/google-ads-to-roll-out-dynamic-exclusion-lists-in-coming-weeks-347792
Importér kampaní Sklik
Sklik má od 12. dubna nový importér kampaní. Princip importu se sice nezměnil ale je tu několik novinek. Třeba typ importu – nyní si můžete typ importu vybrat již při nastavení importu. Nebo například pro předvyplnění vašeho nastavení z minulého importu je tu možnost Načtení předchozího nastavení importu. Dále struktura souboru – pokud určitou kampaň importovat nechcete, jednoduše ji vyloučíte, stejně jako reklamy nebo konkrétní nastavení kampaně.
Více informací zde: https://blog.seznam.cz/2021/04/predstavujeme-novy-importer-kampani/
Změna zákona o regulaci reklamy
Nová novela zákona, která platí od 26.5.2021 definuje, jak má vypadat reklama na zdravotnické potřeby. Přibyde tak ke stávajícím pravidlům na léčiva, potraviny pro zvláštní výživu a na doplňky stravy. Týkat se to bude také brýlí, čoček nebo krémů na úlevu od bolesti, které se řadí do zdravotnických potřeb.
Více informací zde: https://blog.seznam.cz/2021/04/meni-se-zakon-o-regulaci-reklamy-novela-se-dotkne-zdravotnickych-prostredku-a-odpovednosti-siritele/
Mění se struktura strategie nabídek
Maximalizace konverze bude mít volitelnou cílovou CPA a maximalizace konverze bude s volitelnou možností ROAS. Tyto možnosti uvidíte během následujících měsíců při tvorbě nových strategií nabídek.
Více informací zde: https://support.google.com/google-ads/answer/10512715?fbclid=IwAR3054XN2Y7fESfvsJYPD5ammMcyBG5WmbJK-Cp9AOLG9Ie3xB4d0f-otcU
Vlastní seznam zákazníků
Když si inzerenti nahrají seznamy zákazníků, Google jim zobrazí odhadovanou míru shody. Google tedy doporučuje přidat co nejvíce informací o zákazníkovi. Inzerenti, kteří nahráli tři typy shody, zaznamenali nárůst seznamu o 35 procent.
Více informací zde: https://searchengineland.com/instant-match-rates-are-now-available-for-customer-match-lists-in-google-ads-348312