Google nebude sledovat uživatele po ukončení cookie třetí strany
Google oznámil, že po skončení cookie třetích stran, nebude sledovat uživatele, ani je nenahradí žádnými dalšími alternativami, které by sledovali aktivitu uživatelů. Stále tedy platí, že Google bude využívat tzv. FLoC (Federated Learning of Cohorts), který seskupuje lidi s podobnými zájmy a tak může stále zobrazovat relevantní reklamy a zároveň poskytnout požadované soukromí.
Více informací zde: https://www.searchenginejournal.com/google-will-not-track-users-after-replacing-third-party-cookies
Přehled výkonu díky aplikaci Google Ads
Chcete být stále v obraze? S mobilní aplikací a novými funkcemi to je snadné. Dvě nové funkce v nejnovější verzi aplikace jsou:
- Vlastní oznámení – můžete sledovat vlastní konkrétní metriky, které si nastavíte vy sami. Včetně toho, kdy se mají zobrazovat.
- Statistiky o výkonu – nyní můžete dostávat oznámení o výrazných změnách a to v reálném čase. Společně s doporučením.
Více informací zde: https://searchengineland.com/google-ads-mobile-app-adds-custom-and-performance-insights-notifications-346661
Nové reklamy pro hotely
Nové globálně dostupné reklamy propagující ubytování v hotelu, vám pomohou získat zákazníky. Tento formát reklam se bude zobrazovat ve výsledcích vyhledávání pro konkrétní oblast, osloví uživatele, kteří ještě hotel neznají a nevědí, kde by se chtěli ubytovat. Dostupné v rozhraní Google Ads, API a přes hromadné nahrávání.
Více informací zde: https://searchengineland.com/google-announces-global-launch-of-property-promotion-ads-for-hotels-347214
Nové zásady Google Ads „Vyhýbavý obsah reklamy“
Vyhýbavý obsah reklamy tak rozšíří stávající zásady o zákaz používání neviditelných znaků UNICODE v reklamách, zákaz manipulace s obrázky nebo videi za účelem skrýt obsah porušující zásady a zákaz manipulace s ochrannými známkami. Vše platné od 4.května 2021.
Více informací zde: https://www.seroundtable.com/google-ads-evasive-ad-content-policy-31035.html
Nové souhrnné zobrazení v Google Ads
Nové souhrnné zobrazení, kde máte vše rychle a přehledně. Pomůže Vám to rychle zkontrolovat výkon, také ho zlepšit díky personalizovaným doporučením, spravovat klíčová slova a rychle vytvářet a upravovat kampaně. Google se tak snaží inzerentům zjednodušit práci.
Více informací zde: https://www.seroundtable.com/google-ads-new-summary-views-31105.html
Dostupnost a ceny regionálně v Merchant Center
V Nákupech nyní můžete uvádět cenu a dostupnost regionálně. Dostupné v USA a v dalších zemích (Německo, Austrálie, Brazílie, Francie a Rusko – zatím pouze v beta verzi s nutností žádosti o přístup). Inzerent si tak může nastavit různé ceny jednoho výrobku v různých regionech.
Více informací zde: https://www.seroundtable.com/google-merchant-center-regional-availability-pricing-us-31107.html
Microsoft Ads – automatické použití návrhů reklam
V Microsoft Ads se mohou inzerentům v Doporučení zobrazovat návrhy reklam, které se aplikují automaticky. Samozřejmostí je i vypnutí této funkce. Po vypnutí tato doporučení stále uvidíte, jen se nebudou aplikovat. Cílem této automatizace je zvýšení výkonu a úspora času. Zda tomu tak opravdu bude, uvidíme časem.
Více informací zde: https://www.ppcnovinky.cz/automaticke-pouziti-navrhu-reklam-v-microsoft-ads/
Sklik – filtrování kampaně dle typu
Nová možnost při vytváření reportu v Skliku – nastavit si můžete automatický report např. na všechny Vyhledávací nebo Obsahové kampaně. Stačí, když si vyberete požadovaný typ kampaně.
Více informací zde: https://blog.seznam.cz/2021/03/filtrace-dle-typu-kampani-v-reportech/
Sklik ještě jednou – Přehled kopírovaných kampaní
Užitečná novinka, která se Vám bude hodit při kopírování zvláště velkých kampaní je okno s Výsledkem kopírování , kde hned uvidíte, zda kopírování proběhlo v pořádku nebo vás hned případně upozorní na chyby a problémy.
Více informací zde: https://blog.seznam.cz/2021/03/lepsi-prehled-nad-kopirovanim-kampani-a-sestav/