Je zde další měsíc a s ním čerstvá nálož novinek ze sociálních sítí. Zajímá vás, na jaké novinky se můžete těšit na Facebooku a s čím nás již brzy překvapí Instagram? Jste uživatelé TikToku nebo sítě X? Tak v tom případě byste si neměli nechat ujít následující článek.
Živé přenosy budou po 30 dnech z Facebooku odstraněny
Pokud jste někdy na Facebooku přenášeli živé přenosy, vezměte na vědomí, že od 19.února se tato videa budou z platformy po 30 dnech automaticky mazat. Meta to vysvětluje faktem, že živé přenosy mají nejvyšší sledovanost několik prvních dní po natočení, ale po více než měsíci už videa nikdo nesleduje. Zároveň nabízí možnosti, jak videa z Facebooku stáhnout nebo soubory převést na klipy Reels. Pokud nějaké živé přenosy na svém profilu máte, nyní máte 90 dní na jejich zálohování, než bude obsah po předchozím upozornění smazán.
https://www.socialmediatoday.com
Meta chce uživatele upozorňovat na obsah generovaný AI
Společnost Meta se snaží zavést na své platformě transparentnost, pokud jde o obsah generovaný nástroji pro vytváření obrázků pomocí AI, aby uživatelé snáze rozpoznali, co je skutečné a co ne. Obsah se týká především reklam, u kterých se začínají objevovat štítky, pokud byl obrázek v reklamě “významně” upraven pomocí interních nástrojů AI společnosti Meta. Zatím není jasné, o jak významné změny jde, podstatné ale je, že se Meta snaží zabránit zmatkům a rozptýlit dezinformace, pokud jde o takto vytvořený obsah.
https://www.socialmediatoday.com
Aktualizace kampaní Advantage+
Společnost Meta přichází s několika novými aktualizacemi pro reklamní kampaně Advantage+, které mají za cíl převzít kompletně dozor nad cílením kampaní a vložit je do rukou AI. Díky novince budou moci inzerenti využít plnou automatizaci kampaní, která díky AI dokáže reklamy zacílit na vysoce kvalitní potenciální zákazníky. Meta od novinky sllibuje nejen lepší výsledky, ale také nižší náklady.
https://www.socialmediatoday.com
Digitální bezpečnost pro středoškoláky
Na 11. února připadá Den bezpečného internetu a v tento den společnost Meta oznámila, že spouští nový program zaměřený na digitální gramotnost střdoškoláků a jejich ochranu před hrozbami, které by je v online prostředí mohly potkat. Program děti naučí rozpoznat nebezpečí při online interakci, jako je grooming, sexuální vydírání a další.
https://www.socialmediatoday.com
TikTok spouští aplikaci Refreshed Desktop App
TikTok spustil zrevidovanou aplikaci pro stolní počítače, aby lépe odpovídala oblíbenému prostředí v aplikaci. Aktualizovaná podoba v podstatě kopíruje vzhled mobilního designu v počítači, došlo pouze k přemístění navigační lišty, možnost plovoucího tlačítka pro přehrávání, novou kartu “Prozkoumat” a zdroj “For you” a novou funkci “Sbírky”. Cílem změn bylo sladit práci v prostředí mobilní aplikace a v počítačích. Jak se s novým rozhraním pracuje si můžete vyzkoušet sami.
https://www.socialmediatoday.com
Nové AI prvky v reklamách na síti X
Společnost X nelení a neustále vylepšuje funkce populární sociální sítě, tentokrát se jedná o nové dvě funkce pro automatické vytváření reklam, které mají pomoci inzerentům při tvorbě kreativ. První funkce je schopna vytvořit reklamní propagační akci pouze na základě URL, podle které umí vytvořit nadpis, text reklamy, obrázky i výzvu k akci. Druhá novinka se týká optimalizace výkonu, která generuje analýzu trendů a příležitostí, díky kterým mohou inzerenti snáze využívat příležitosti, kterých by si jinak možná vůbec nevšimli. Novinky jsou dostupné zatím jen pro některé účty, ale očekává se zavedené novinek pro všechny.
https://www.socialmediatoday.com
Instagram testuje možnost změnit pořadí zobrazení mřížky profilu
Minule jsme vás informovali o tom, že Instagram změnil velikost fotek ve feedu ze čtverců 1:1 na svislé obdélníky 4:5. Hned následující měsíc přichází s možností uspořádat mřížku profilu a změnit pořadí, ve kterém se zde zobrazují. O této možností jsme slyšeli již před několika lety, ale teď se už konečně zdá, že se stane skutečností.
https://www.socialmediatoday.com
Pinterest plánuje zavést označování AI v příspěvcích
Podobně jako společnost Meta ve svých reklamách, tak i Pinterest plánuje označování příspěvků, jejichž obsah byl generován pomocí umělé inteligence, která v poslední době zahlcuje uživatele uvedené platformy.
https://www.socialmediatoday.com
LinkedIn v Česku: Nové metriky pro newslettery
LinkedIn nově zavádí podrobnější analytiku pro newslettery. Tvůrci nyní mohou sledovat nejen počet odběratelů, ale také počet odeslaných e-mailů a míru jejich otevření. Tato změna pomůže lépe vyhodnotit efektivitu obsahu a optimalizovat strategii e-mailové komunikace.
Počet zhlédnutí komentářů
Další novinkou je možnost vidět počet zhlédnutí komentářů. Uživatelé tak získají lepší přehled o tom, jaký dosah mají jejich reakce pod příspěvky. Tato funkce by mohla zvýšit motivaci k aktivnější diskusi a interakci.
Vylepšení práce s videi
Videobsah na LinkedInu zažívá boom. Platforma hlásí 36% nárůst sledovanosti videí a zavádí nové funkce, jako je speciální záložka pro videa a personalizovaný video feed „Videos for You“ na desktopu. Firmy i jednotlivci tak mají lepší možnosti, jak oslovit své publikum dynamickým obsahem.
Kromě těchto funkcí se na českém LinkedInu objevila i řada newsletterů a zpravodajů, například ASKI Zpravodaj či newsletter Českých center, které přinášejí aktuální informace z různých oborů.
S novými funkcemi LinkedInu se otevírají další možnosti pro tvorbu obsahu a zapojení publika. Jak je využijete vy?
Další novinky můžete číst : Sociální sítě novinky
Začněte ještě dnes a transformujte svůj byznys pomocí efektivních strategií na sociální sítě od Webmium!