Novinky ze světa webových stránek leden 2025

Aneb co se stále ve webovém světě neřeší a mělo by se?

Únor bílý – pole sílí. Tak doufám, že sněhu jsme si všichni hojně užili, a teď kromě polí můžou „sílit“ i weby 😊. Správa webu se neustále mění, vyvíjí, zlepšuje, ale některé věci zůstávají (bohužel) stále stejné. U spousty webů se dá stále setkat s problémy, které už vlastně dávno měly být vyřešené. Mám teď na mysli především chybějící identifikaci provozovatele. Dalším nešvarem jsou špatně nastavené cookies lišty.

Identifikace provozovatele webu

Již 11. rokem, a to od 1. ledna 2014, platí, že musí být na webu jasně uvedeno, kdo web provozuje. Od roku 2023 došlo k upřesnění pravidel a je kladen větší důraz na to, aby identifikace provozovatele byla opravdu viditelná na každé stránce webu  – ne jen na stránce „Kontakt“ nebo to mít jen „schované“ v obchodních podmínkách, na které se návštěvník proklikne přes malý nápis krčící se v patičce webu. Častým důvodem je snaha o anonymitu, ta ale do světa webů skutečně nepatří. Setkali jsme se s případy, kdy majitelé webu nechtěli zveřejňovat své jméno z osobních nebo obchodních důvodů. Nicméně zákon jasně stanoví, že údaje musí být veřejně dostupné.

Co konkrétně má být na webu uvedeno?

  • Jméno nebo název právnické osoby, která web provozuje.
  • Identifikační číslo osoby (IČO), pokud se jedná o právnickou osobu.
  • Adresa sídla (pokud je jiná než adresa provozovatele).
  • Kontaktní údaje, které zahrnují telefonní číslo a e-mailovou adresu pro komunikaci s návštěvníky.

Opravdu je potřeba, aby tato informace byla viditelná a bez problému dohledatelná. Když není, hrozí nižší důvěryhodnost webu, ale také vysoké pokuty. A to už je lepší si ušetřit na dovolenou. Navíc, podívejme se na to jako člověk – tvor tvořivý, zvídavý, a také nedůvěřivý. My sami chceme také vědět, s kým máme tu čest 😊.

Cookie lišty a souhlas se sledováním

Mnoho webů stále nemá správně nastavenou cookie lištu. U nás nabízíme možnost lištu implementovat, abyste tohle mohli vypustit z hlavy. Obecně ale platí, že pokud sbíráte marketingová nebo analytická data bez souhlasu uživatele, riskujete nejen právní problémy, ale i zhoršení výkonnosti reklamních kampaní. Například Google může omezit zobrazování reklam, pokud zjistí, že web nefunguje v souladu s předpisy. Špatně nastavená cookie lišta navíc může způsobit ztrátu dat. Pokud návštěvníci odmítnou všechny cookies, ale web přesto ukládá určité informace, může dojít k porušení zákona. Správné nastavení a transparentní komunikace se zákazníky jsou klíčové.

Co s tím?

Zkontrolujte si:

  • Je provozovatel webu jasně uveden na každé stránce?
  • Funguje cookie lišta správně a odpovídá předpisům?

Řešení těchto věcí není složité, ale může ušetřit spoustu problémů. Jasná identifikace provozovatele a správně nastavená cookie lišta nejsou jen o zákonech, ale hlavně o důvěře návštěvníků webu. Když to budete mít v pořádku, nejen že se vyhnete problémům se zákonem, ale i zlepšíte dojem z vašeho webu. Takže si občas ověřte, že máte vše nastavené správně, a pokud si nejste jistí, raději se poraďte s někým, kdo tomu rozumí. Vyhnete se tak zbytečným komplikacím a budete mít víc času na to, co děláte nejlépe 😊.

Další články : SEO novinky

Chcete maximálně posunout Váš web výše?

Webová administrátorka |  + příspěvky

Anna Límová je webová administrátorka s vášní pro psaní a tvorbu webových stránek. S radostí prozkoumává nové technologie a metody, které mohou její projekty posunout o úroveň výše. Anna je známá svou schopností inovovat a vylepšovat web tak, aby neustále odpovídal moderním trendům a potřebám uživatelů.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Přejít nahoru