Pět pádných důvodů, proč živnostník nepotřebuje nový web

Audio verze článku
  • Kvalita se chválí sama
  • Zakázek je až moc, nové nejsou potřeba
  • Údržba webu je pracná činnost vyžadující odborníka
  • Web stojí zbytečně moc peněz
  • Vždyť už přece stránky mám…

“Ten pokrok! Kde se to zastaví?” chtělo by se zvolat spolu s klasikem. Není to zas tak dávno, kdy se v každé slušné domácnosti nacházel tlustý sešit v zářivě žlutých deskách, který obsahoval kontakty na všechny firmy a podnikatele v nejbližším okolí. Ať už jste potřebovali opravit televizor, naladit piáno nebo vymalovat, prostě jste nalistovali příslušnou stránku a zatelefonovali. A fungovalo to. Od té doby se ale mnohé změnilo. Šikovných a podnikavých lidí výrazně přibylo, stejně jako oborů lidské činnosti, v nichž se dá šikovnost a podnikavost uplatnit. V každém z těchto oborů pak více či méně probíhá konkurenční boj, v němž kromě kvality odvedené práce rozhoduje také “něco málo navíc”, tedy přidaná hodnota, kterou malá firma může zákazníkovi nabídnout spolu se svou šikovností. 

Telefonní seznam už na to všechno přestal stačit a nahradil ho internet. O nesporných výhodách prezentace podnikatelské činnosti právě jeho prostřednictvím pochybuje v dnešní době snad jen málokdo. Málokdo ale také vnímá, že zmíněný pokrok se se spuštěním internetu nezastavil, naopak nabral rychlost ještě před nedávnem nevídanou. Historické weby internetových pionýrů tak mohou být staré prakticky jen několik let a přesto ve srovnání s těmi soudobými vypadat spíš jako nesmělé pokusy školou povinné mládeže. I v této oblasti je tedy nanejvýš důležité udržet krok a neustrnout, neb, jak také praví výše zmíněný klasik: “Kdo chvíli močil, již močí opodál!”

Navzdory tomu se i mezi poměrně ambiciózními podnikateli najde nemálo takových, kteří na svou přítomnost v kyberprostoru rezignovali. Webovky sice mají, ale jsou staré a k ničemu, skoro nikdo na ně nechodí a kdo přijde, ten už se nikdy nevrátí. Přesto jsou tito jedinci s momentálním stavem spokojeni, nechtějí na něm nic měnit a mají pro to dobré důvody.

Pokud Vás zajímá, jaké důvody by to mohly být, pět nejpádnějších argumentů proti modernizaci webu rozebereme na následujících řádcích:

  1.  Kvalita se chválí sama

“Na co mi budou nový webovky, když nábytek z naší rodinný dílny má doma už kdekdo v okolí? Lidi si to mezi sebou řeknou.” Josef O. – truhlář

V jednom má pan Josef pravdu: kvalita odvedené práce je pochopitelně to nejdůležitější. Ale k čemu bude dobrá ve chvíli, kdy jeho zákazníkům dojdou známí, kterým ještě o kvalitě jeho práce neřekli? Nebo když o jeho nábytek projeví zájem někdo, kdo není zrovna z okolí? V takovém případě slouží web jako vizitka, díky níž se může podnikatel pochlubit svými výsledky doslova po celém světě a zajistit si tak dostatek zakázek až do skonání internetů. Nemluvě o tom, že i sebekvalitnější práci může velmi uškodit, když není kvalitně prezentována.

  1.  Zakázek je až moc, nové nejsou potřeba

“Nepotřebuju shánět další zákazníky, už teď mám práce až nad hlavu a nevím, kam dřív skočit.” Magdalena J. – švadlena

Dostatek zakázek je určitě skvělá věc a z celého srdce ho přejeme nejen paní Magdaleně. Dá se ale spolehnout na to, že příliv zákazníků potrvá roky? A pokud ano, nebylo by pěkné, kdyby si podnikatel mohl mezi zakázkami vybírat jen ty nejlukrativnější? Nabízí se také možnost přijmout další pracovní sílu a rozšířit svůj podnik. Kvalitní web pomůže nejen udržet stále se rozšiřující klientelu, může být také dobrým impulsem k tomu posunout vlastní podnikání na vyšší úroveň.

  1.  Údržba webu je pracná činnost vyžadující odborníka

“Já si s těma digitálníma vymoženostma nějak nerozumim. Ještě tak facebook nebo onlajn seriály, ale starat se o web by bylo nad moje síly.” František D. – majitel spediční firmy

Pane Františku, nikdo po Vás nechce raketovou vědu. V současnosti už existují moderní nástroje, díky kterým může základní údržbu webu provádět i laik. Je to zhruba stejně náročné jako brouzdání po sociálních sítích a nezabere Vám to víc času než například vypití odpolední kávy. A i kdyby náhodou byla údržba právě Vašeho webu z nějakého důvodu náročnější, vždycky se to dá nějak vyřešit.

  1.  Web stojí zbytečně moc peněz

“Kámoš z velký IT firmy mi říkal, že pro mě to nemá cenu, protože to stojí hroznou raketu, klidně i sto tisíc, a trvá to třeba i rok, než je web hotovej.” Karel K. – majitel stavební firmy

A jste si jist, pane Karle, že Vaše firma potřebuje právě nablýskaný a robustní “web za raketu od velké IT firmy”? Nehodil by se pro účely Vašeho podnikání spíš solidní funkční, ale přesto nenáročný web? Bude dobře vypadat i sloužit a může stát i míň než desetinu rakety. Určitě potřebujete Lamborghini na to, abyste nemusel chodit pěšky? Nestačil by Vám spolehlivý Opel?

  1.  Vždyť už přece stránky mám…

“Před pár lety se syn ve škole učil programování a webovky pro můj salón udělal sám. Je tam fotka našeho baráku, mail a telefonní číslo. To snad stačí, ne?” Jiřina V. – majitelka psího kadeřnictví

A před kolika lety to přibližně bylo, paní Jiřinko? Vývoj jde neustále kupředu a zejména v oblasti informačních technologií postupuje takřka nadsvětelnou rychlostí. Pokud bychom zůstali u motoristických přirovnání, je docela dobře možné, že Váš starý web působí ve srovnání s ostatními jako rezavá, kouřící a řvoucí “dvanácetrojka”, která neobstojí ani na srazu veteránů, natož v konkurenci moderních užitkových vozů. A když odhlédneme od motorismu – ve své provozovně také čas od času nově vymalujete, obměníte výzdobu a pořídíte nový nábytek, nebo ne?

Mohli bychom v podobném duchu ještě nějakou dobu pokračovat, ale už teď by mělo být zřejmé, že ty pádné důvody jsou ve skutečnosti jen domnělé překážky (nechci říct výmluvy), které lze překonat poměrně snadno, levně a s grácií. Pokud znáte někoho, kdo se podobnými argumenty občas ohání, měl by se možná zkusit zamyslet nad tím, zda není na čase tento svůj postoj přehodnotit. Až totiž zjistí, že mu klientů i zakázek ubývá, konkurence zmizela za horizontem a peněz na nový web se najednou nějak nedostává, bude už na modernizaci pozdě.

Copywriter / Tester / AI specialist | + příspěvky

Profesionální hnidopich a šťoural, který na testovaném softwaru nenechá nit suchou a v textu při korektuře objeví i věci, které většina ostatních ani nepovažuje za chybu. Příležitostný psavec a zarytý antiprogramátor, libující si v roli "blba", vůči němuž musí být software "blbuvzdorný". Nově také průzkumník rozvíjejícího se světa umělých inteligencí.

Ve volném čase převážně basák a náruživý pejskař.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru