Máte uživatelsky pohodlný eshop, kvalitní obsah i nabídku, komunikujete se zákazníky a budujete povědomí o značce. Super! Máte skvěle připravené podhoubí pro úspěch. Nespoléháte však na štěstí a hledáte si sami nové zákazníky? Prostřednictvím reklamy? Pak jste o krok napřed před konkurencí.
PPC reklama. Možná si ji spravujete sami. Možná se spoléháte na odborníky, kteří ji umí Prostě Perfektně Cílit. Genderově, zájmově, demograficky i časově. Jak zveřejnění reklamy v daný čas ovlivní její konverzní úspěšnost? Hodně.
Kdy se utrácí na internetu nejvíc?
Časy se mění. Zatímco před deseti lety nakupovali lidé na internetu nejčastěji o víkendu, dnes je všechno jinak. I když valná většina dokončených obchodů stále přichází z desktopů, nakupující se už nebrání obhlížení obchodů přes tablety a chytré telefony. Omrknou, naházejí do košíku a objednávku rovnou odkliknou. Volný čas si zákazníci nechávají pro sebe. A nákupy řeší v pracovní dny. Během přestávky v zaměstnání, cestou z práce nebo večer při sledování televize.
Který všední den je z hlediska konverze nejúspěšnější? Odpověď přinesla rozsáhlá studie celosvětových dat, zpracovaná společností RTB House. Nejsilnějším nákupním dnem je úterý. V tento den na reklamní kampaň kliká o 37 % uživatelů více, než v ostatní dny. Úterní konverze je dokonce o plných 43 % vyšší. Nejslabším nákupním dnem je naopak sobota. S mírou prokliku 11 %.
Jak jsou na tom Češi?
Světově. No vážně, i v České republice je sobota dnem, kdy online nákupy uskutečňuje nejméně lidí. Většina zákazníků totiž brouzdá po hypermarketech nebo tráví den s rodinou. Se světem držíme krok i v nejsilnějším nákupním dnu. Během úterků registrujeme o 35 % vyšší proklikovost než v sobotu. A to dokonce s neuvěřitelnými 84 procenty konverze. Češi ten den nakupují průběžně. Nejvíc po polední pauze mezi 14 a 16 hodinou. Nákupní vrchol však nastává mezi 20 a 22 hodinou úterní. V tento čas aktivně nakupuje 25 % zákazníků z celého dne.
Co tato data znamenají pro vás? Utrácejte v ten samý moment, kdy utrácejí vaši zákazníci. Sobotní reklamní prostor přenechte neznalé konkurenci a svoji PPC reklamu pusťte do světa v úterý. A ve středu. A pak kdykoliv podle analýzy dat chování vašich zákazníků. S personalizovanou reklamou, zveřejněnou ve správný čas, zažijete příval objednávek. A to je to, oč tu běží.
Zaujal vás článek o Prostě Perfektně Cílené reklamě? Sdílejte ho s ostatními.