Proč je dobré využívat remarketing? V tomto článku se krátce zaměříme na pojem remarketing, což je dnes velmi populární marketingový nástroj. Rozdělíme ho na různé typy a povíme si, co dělat, když chcete s remarketingovou kampaní začít. Ale nejprve…
Co to vlastně remarketing je?
Remarketing je nástroj, který Vám umožní na Váš web přivést lidi, kteří ho již navštívili, ale neprovedli na něm žádnou akci (to znamená – nedokončili objednávku, nepoptali službu atd.). Jelikož remarketing cílí na lidi, kteří již přišli s Vaší značkou do kontaktu, tak je zde šance na získání konverzí vyšší.
Pro správné fungování remarketingové kampaně je třeba na web přidat remarketingový kód, který přes cookies uživatele označí, když web navštíví, a následně mu reklamu zobrazuje na dalších webech v obsahové síti. Existuje několik možností, jak remarketing nastavit a pokud bude nastaven správně, může se stát velmi výkonným pomocníkem v propagaci Vašich produktů nebo služeb.
Typy remarketingu
Existuje několik typů remarketingu, přiblížíme si těchto pár základních příkladů, které postačí pro nějaký širší přehled:
Standardní remarketing
Zobrazuje responzivní obsahovu reklamu nebo obsahovou reklamu potencionálním zákazníkům, kteří již byli na Vašem webu.
Dynamický remarketing
Většinou se používá se v případě, kdy se jedná o propagaci eshopu. Zobrazuje reklamy na přesné produkty, se kterými potencionální zákazník na Vašem webu integroval.
Vyhledávání – RLSA
Způsob, který Vám umožní oslovit návštěvníky Vašeho webu ve vyhledávací síti Google.
Jak s remarketingovou kampaní začít.
Aby remarketing dobře fungoval, je třeba se seznámit s určitými způsoby, jak ho správně nastavit.
Prvním krokem je správné nasazení remarketingového kódu, bez kterého kampaň nemůže fungovat. Ten si vygenerujete v Google Ads. Po nasazení, se můžete pustit do nastavení kampaně samotné. K tomu, aby remarketing fungoval, je třeba mít ostatní kampaně již trochu zaběhnuté. Abyste se dočkali vysněných konverzí, tak je třeba se zaměřit na samotné reklamy a také na to, jakým uživatelům je chcete zobrazit. Jelikož mají zaujmout uživatele, kteří již vaši značku viděli, ovšem žádnou akci na vašem webu neprovedli, tak se nesmí vzhled reklamy podceňovat a ideální je nebát se být kreativní. K tomu můžeme využít například responzivní obsahovou reklamu, do které lze přidat i video, a nebo bannerovou reklamu.
A stejně jako u ostatních kampaní, tak i remarketing vyžaduje důsledné optimalizace a testování. Pokud si nevíte rady s tím, jak správně remarketingovou kampaň nastavit, případně byste sháněli někoho, kdo se vám o to vše z digitálu postará nebo naopak chcete jen profesionální konzultaci na řešení Vaší situace, tak se na nás obraťte. Jsme Vám k dispozici a moc rádi vám pomůžeme.
Project / marketing manager