Nový atribut Black-owned
Nyní mohou majitelé obchodů, kteří jsou černé pleti, přidat do svých popisů v Google Nákupech atribut Black-owned. Tento popisek bude viditelný pro všechny uživatele a během následujících měsíců bude dostupný všem obchodníkům v USA.
Více informací zde: https://searchengineland.com/google-adds-black-owned-business-label-to-product-results-345780
Nové rozšíření o formulář
Nově se může zobrazovat formulář, když uživatelé kliknou na nadpis reklamy ve Vyhledávání. Nemusíte tedy přesměrovávat uživatele na váš web. Poté, co uživatel odešle formulář, může následně přejít na vaši webovou stránku nebo pokračovat v dalším vyhledávání. Pro spuštění stačí vybrat možnost „Zobrazit formulář pro zájemce vždy, když někdo zareaguje na mou reklamu“.
Více informací zde: https://searchengineland.com/in-serp-lead-forms-convert-google-ads-users-without-a-click-through-346000
Černý režim Google
Google rozšiřuje testování černého režimu ve Vyhledávání. Testování probíhá již od prosince 2020, nyní je ale vidět čím dál častěji. Bohužel reklamy se těžko rozlišují a štítek Reklama není tak výrazný, jako v režimu bílém. Tmavé téma má totiž štítek šedým písmem a to není tak výrazné.
Více informací zde: https://searchengineland.com/google-search-dark-theme-mode-expands-but-search-ads-are-hard-to-distinguish-346016
Vyloučení neznámého pohlaví
Google Ads nově umožnilo vyloučit inzerentům lidi neznámého pohlaví, tzv. lidé genderově neutrální. Takových lidí poslední dobou hodně přibývá. Toto je ale v rozporu se zásadami, tak uvidíme, jak celá věc ještě dopadne.
Více informací zde: https://searchengineland.com/a-google-ads-setting-allowed-advertisers-to-exclude-people-of-unknown-gender-346045
Responzivní reklamy ve Vyhledávání jako výchozí nastavení
Pro reklamy ve Vyhledávání je nový výchozí typ reklam – jsou to Responzivní reklamy. Ty Vám mohou pomoci získat více zákazníků. V případě nutnosti lze ale rozšířené textové reklamy také vytvářet. Způsob, jakým lidé vyhledávají na internetu, se díky pandemické situaci stále a hlavně rychle mění, proto nastala tato změna.
Více informací zde: https://searchengineland.com/responsive-search-ads-now-the-default-in-google-ads-346224
Portfoliová strategie nabídek
Již od začátku února je možné používat novou funkci chytrých nabídek a to Portfoliová strategie nabídek pro účty správců. Takže můžete vytvářet a spravovat strategie pro více účtů. Jak pro kampaně ve Vyhledávání tak v Nákupech. Při sloučení kampaní z různých účtů do jednoho portfolia, můžete zvyšovat výkon všech účtů.
Více informací zde: https://www.seroundtable.com/google-ads-portfolio-bid-strategies-30875.html
Odložení nových požadavků
Google odložil nové požadavky na partnerský program kvůli pandemické situaci po celém světe. A také kvůli ne příliš kladným reakcím na nová pravidla. Pravidla jako jsou požadavek na certifikaci, požadavek na výkon kampaně a útratu. Tyto požadavky by měly vstoupit v platnost v únoru 2022. Inzerenti tak mají dostatek času přizpůsobit se těmto změnám.
Více informací zde: https://searchengineland.com/advertisers-have-until-february-2022-to-adjust-to-googles-new-partner-program-requirements-346371
Konec výlohovým reklamám v Nákupech
Google od prvního dubna 2021 ukončí podporu výlohových reklam v Nákupech. Údaje o výkonu těchto reklam budou stále k dispozici v přehledech účtu. Výlohové reklamy budou zahrnuty do reklamních sestav pro Nákupy produktů. Takto je to už v Chytrých Nákupech a od prvního dubna se rozšíří i na standardní Nákupy.
Více informací zde: https://searchengineland.com/google-set-to-deprecate-showcase-shopping-ads-on-april-1-346403
YouTube a Obsahové reklamy zahrnuty do přehledů atribuce
Společnost Google přidala do svých přehledů atribuce reklamy YouTube a Obsahové reklamy. Díky tomu se rychleji dostanete k důležitým statistikám. Zatím pouze v beta verzi. Mezi přehledy atribuce patří nejčastější trasy, asistované konverze, metriky trasy a porovnání modelů.
Více informací zde: https://searchengineland.com/google-brings-display-ads-to-attribution-reports-as-an-open-beta-346242
Novinka z Skliku
A tou je zvýšení výkonu Produktových reklam a zpřesnění jejich statistik, v platnosti od půlky února. Nyní se bude zobrazování započítávat teprve, když dojde k reálnému vykreslení reklamní zóny uživateli. Tedy, kdy mohl uživatel reklamu reálně vidět.
Více informací zde: https://blog.seznam.cz/2021/02/zvysujeme-vykon-produktovych-inzeratu-a-zpresnujeme-jejich-statistiky/