Změna v přehledech míst v Google Ads aneb Konec geografickému a zeměpisnému přehledu

Google Ads nám chystá jednu změnu za druhou. Nejprve to bylo rozdělení tlačítka Nástroje a nastavení na dvě samostatná tlačítka – Nástroje a nastavení a Fakturace. Dále můžete vidět v nových účtech nové zobrazení kampaní, které se dá zatím ještě přepnout zpět do toho původního. To samozřejmě nejsou žádné zásadní změny, pouze takové kosmetické úpravy. Zásadní změnou ale je změna v přehledu míst. Konkrétně odebrání zeměpisného a geografického přehledu. Původní zobrazení vypadalo takto:

  • Zacílení
  • Vyloučení
  • Zeměpisný přehled
  • Geografický přehled uživatelů

V nových účtech je zobrazení následující:

  • Místa
  • Vyloučeno
  • Přehled podle prodejen

Tato nabídka je již automaticky v nových účtech a v těch stávajících je zaváděna postupně.

Pokud klikneme na možnost Místa, vidíme lokality, na které cílíme – ať už je to celá ČR, konkrétní město či kraj.  Nově nad touto tabulkou vpravo vidíme rozbalovací nabídku s možnostmi Cílené lokality a Spárovaná místa. Pokud nemáme vybranou konkrétní kampaň, v nabídce jsou Spárovaná místa buď v kampani nebo v celém účtu.

Google Ads novinky Webmium

Cílené lokality – ukazují to, na co cílíme.

Spárovaná místa – ukazují to, co se shoduje s Vaší reklamou, ať už jde o fyzickou polohu nebo místo zájmu. Takže pokud v Aši vyhledáváte „autodoprava Jablunkov“, zobrazí se Vám jako shodná poloha, pokud na ni cílíte.

Když jsme na záložce Místa, stačí kliknout na zacílené oblasti, abychom si zobrazili podrobnější údaje o výkonu. Vybereme si zobrazení např. podle Města nebo Oblasti a místa s nejlepším výkonem si můžeme nabbidovat, jak jsme zvyklí. Další variantou místo kliknutí přímo na zacílenou lokalitu je kliknout na novou rozbalovací nabídku a vybrat Cílené lokality.

Zobrazení detailů spárovaných míst

Z rozbalovací nabídky si tentokrát vybereme Spárovaná místa a vidíme seznam míst. Když si určité místo zaškrtneme, objeví se nám nabídka Omezit podle, kde si můžeme vybrat, podle čeho chceme detailní informace zobrazit. Poté můžeme jednotlivé cíle dle požadavku vyloučit nebo nabbidovat ty, které mají skvělý výkon.

Google Ads novinky Webmium

Spárovaná místa ale bohužel neukazují polohu uživatele, který projevil zájem o místo, na které cílíte. Alternativu ale stále máme, jen nás bude stát více času a trochu naší snahy. Náhradní varianta je vytvořit si vlastní přehled. Stačí kliknout v horní liště na políčko Přehledy a vytvořit si vlastní.

Google Ads novinky Webmium

Tam si pomocí filtrů vyberete kampaň nebo další náležitosti, v pravé části si ze seznamu metriky vyhledávání. O poloze uživatele máme na výběr z těchto možností

  • Země/území
  • Metropolitní oblast
  • Město
  • Nejlépe specifikované cílové místo

Dále můžeme upravovat přehled pomocí filtrů, tak aby nám zobrazil, co potřebujeme vědět. Výběr už záleží čistě na vás.

Nemáte čas se tímto detailním nastavováním kampaně zaobírat? Pak neváhejte a kontaktujte nás na emailu info@webmium.cz nebo pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz. Rádi Vám s Vaší kampaní a jejím nastavením pomůžeme.

+ příspěvky

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru